بسته اول نوروزی «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 24 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

با رانندگان متخلف برخورد می شود
به گزارش تابناک گیلان ،ابراهیم قائدرحمتی  با اشاره به اینکه نیروهای پلیس گیلان در نوروز جاری فعال هستند، اظهار کرد: در بخش انتظامی بالغ بر 425 واحد گشت خودرویی، موتوری در نوروز جاری فعالیت می‌کنند.
وی از فعالیت 456 واحد گشتی در بخش راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز خبر داد و افزود: کاروان‌های پلیس راه گیلان علاوه بر پاسگاه‌های هشت‌گانه پلیس راه استان فعال شده است.
فرمانده انتظامی گیلان استقرار ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیس در ایام نوروز را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: بیش از 9 هزار نفر نیروی پلیس وظیفه تامین نظم و امنیت را در استان به‌عهده دارند.
وی با تاکید بر برخورد پلیس با هر گونه تخلفات رانندگی و خطرساز در جاده‌های گیلان خاطرنشان کرد: طبق قانون گواهینامه راننده متخلف ضبط و خودروی او توقیف می‌شود.
قائدرحمتی فعال‌سازی قرارگاه نوروزی امام علی (ع) را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و یادآور شد: به‌کارگیری از همیاران پلیس برای نظم و امنیت نوروز از دیگر اقدام‌ها است.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیروی انتظامی گیلان در رسته‌های مختلف یک‌هزار و 83 نفر را به عنوان پلیس افتخاری مشغول به‌کار کرده است، خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار پلیس افتخاری دیگر نیز در حال طی مراحل جذب و به‌کارگیری هستند.
فرمانده انتظامی گیلان افزایش 37 درصدی تماس‌های مردمی این استان با پلیس 110 را نشانه مشارکت خوب مردم با پلیس در برقراری امنیت جامعه دانست و متذکر شد: میانگین تماس‌ها از هر دقیقه یک تماس به 1.2 تماس در دقیقه افزایش یافته که نشانه اعتماد مردم به پلیس است.

همیار پلیس همیار خانواده
به گزارش تابناک گیلان ،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این دانش آموزان با دریافت آموزش های لازم قبل از نوروز، به عنوان همیاران پلیس، همکاری می کنند. 
علی فرهنگ گفت: دانش آموزان همیار پلیس در مسافرت های نوروزی قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله بستن کمربند ایمنی ، صحبت نکردن با تلفن همراه، رعایت سرعت مطمئنه ، عدم سبقت غیرمجاز ، توجه به جلو و مسیر راه را به پدر و مادر و رانندگانی که سرنشین آن هستند، مودبانه تذکر می دهند. 
وی اظهار داشت: 15 نفر از دانش آموزان در رشت نیز در ایام نوروز با حضور در میادین شهر به عنوان همیاران پلیس همکاری می کنند. 
استان گیلان دارای بیش از 376 هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار و 700 واحد آموزشی تحصیل می کنند.

به گزارش تابناک گیلان ،محمدعلی نجفی در بازدید از ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان و واحدهای مختلف این ستاد، شرایط گیلان را از لحاظ همدلی ، همراهی و هم زبانی بسیار خوب توصیف کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز همدلی و همراهی در استان حاکم بود و با این رویکرد استان اداره شد و ان شاء الله در سال جدید شاهد توفیقات بیشتر در استان خواهیم بود. 

نجفی فراهم کردن فضای مناسب و ارائه خدمات برای حضور مسافران در استان را رسالت مدیران دانست و افزود: حضور مسافر موجب بهبود اشتغال و اقتصاد مردم استان می شود و باید از این فرصت بهره گیریم.
وی با قدردانی از حضور مستمر مدیران برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران، مردمان گیلان را مردمانی مهمان نواز و با اخلاق دانست و گفت: باید فضایی فراهم کنیم تا هنگامی که مسافران وارد استان می شوند، تمامی امکانات را در خدمت خود ببینند.
وی از ورود 34 میلیون مسافر به گیلان در سال گذشته خبر داد و افزود: باید به استان با این حجم مسافر و گردشگر، توجه ویژه ای کرد و نباید سرانه آن همانند دیگر استان هایی که گردشگر ندارند، دیده شود.
نجفی اظهار داشت: باید فضای استان به گونه ای شود تا با رشد امکانات اقامتی، موجبات پویایی اقتصاد و اشتغال استان مهیا گردد.
وی از رشد چهار درصدی اقامت مسافران در استان خبر داد و افزود: با توجه به شرایط جوی و بارندگی ها، شاهد این میزان مسافر هستیم که قطعاً در روزهای آینده حجم بیشتری از مسافران به استان می آیند.
وی چهار خطه کردن حد فاصل رودبار به منجیل ، اجرای تقاطع هم سطح پونل و افتتاح 900 متر از باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت را در کاهش حجم ترافیک موثر دانست.
رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست از ورود یک میلیون و 800 هزار نفر مسافر به استان خبرداد و گفت: این آمار نسبت یه سال گذشته رشد چهار درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: یک ملیون و 441 هزار نفر مسافر تا ساعت 24 شب گذشته در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند که از افزایش 4.15 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است. 
حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت : 13 هزار و 576 خانوار فرهنگی تا ساعت 24 شب گذشته اسکان داده شدند .
خصوصی رئیس سازمان هلال احمر گیلان نیز از حضور 16 تیم اضطراری درمانی و 26 آمبولانس در سطح استان برای خدمات دهی به مسافران خبر داد و افزود : تا کنون به 176 نفر از حادثه دیدگان خدمات رسانی شده است. 
نازک کار معاون مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هم اظهار داشت : تاکنون 455 هزار و 820 دستگاه خودرو وارد استان شده که نسبت به سال گذشته، حدود 10 درصد رشد داشته است . 
در پایان این نشست استاندار گیلان از مرکز اطلاع رسانی گردشگران، نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات گیلان و پایگاه امدادی هلال احمر در ورودی شهر رشت بازدید کرد.
استاندار گیلان همچنین امروز از ستاد اسکان فرهنگیان گیلان در رشت بازدید کرد و از نزدیک از نحوه پذیرش و ارائه خدمات مصوب به فرهنگیان مسافر و خانواده فرهنگیان مطلع شد.
از بیست و هشتم اسفندماه گذشته تا شامگاه سوم فروردین ماه، 13هزار و 576 خانوار در سه هزار کلاس درس پیش بینی شده در گیلان اسکان یافتند.

به گزارش تابناک گیلان ،پژوهشگر جهاددانشگاهی گیلان گفت: حفظ محیط زیست به مسائل زیادی ارتباط دارد که بزرگترین و مهمترین آن مساله فرهنگی و اجتماعی است.
حبیب فتحی با بیان اینکه یکی از مسائل روز جهان، مساله حفظ محیط زیست است، اظهار کرد: فاجعه زیست محیطی نه تنها آرامش و امنیت را از زندگی انسان می رباید بلکه سلامتی و هستی را تهدید می کند.
وی ادامه داد: طبیعت و محیط زیست موهبتی خداوندی است که از مجموعه موجودات، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است به وجود می آید. محیط زیست محل زندگی و تامین کننده اصلی ترین نیازهای انسان و پدیده ای است که هر روز بر اهمیت آن افزوده می شود اما متاسفانه انسان در دوران سلطه اش بر این کره خاکی به استفاده بی رویه و بدون برنامه ریزی از منابع طبیعی، ایجاد آلودگی های خطرناک در خاک، آب و هوا و از بین بردن توان زیست آن، پرداخته است.
این پژوهشگر جهاددانشگاهی گیلان فرهنگ را عامل اصلی و به معنای موتور توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: بهبود محیط زیست زمانی حاصل خواهد شد که محیط طبیعی و فرهنگی انسان با هم مرتبط باشند. لازمه تحقق چنین هدفی، وجود اخلاق زیست محیطی در تمام اقشار یک جامعه در یک کشور است.
وی با بیان اینکه اخلاق زیست محیطی رفتار ایده آل بشر نسبت به محیط زندگی خود اعم از محیط طبیعی، محیط اجتماعی و فرهنگی است، گفت: مجموعه رفتارهای ضابطه مند در بستر فرهنگ موجب جهت دهی در ابعاد مختلف زندگی خواهد بود به عبارت دیگر فرهنگ، ریشه و ساختار اصلی توسعه همه جانبه است و زمانی می توان انتظار شادابی و پویایی را برای جامعه تصور نمود که این ساختار به صورت اصولی انجام یافته باشد.
فتحی اضافه کرد: متاسفانه اغلب جمعیت کشور در زمینه فرهنگ زیست محیطی با چالش های متنابهی روبروست و وسعت دامنه، مقیاس و پیچیدگی آن بی سابقه است. فشار آلودگی های زیست محیطی در مرز بحرانی است و هنوز جامعه فرهنگی کشور در سطوح ادراک مفاهیم، روش شناسی های نوین و غیره تاکنون نتوانسته است آنطور که باید و شاید به صورت فرهنگ زیست محیطی و کاربردی در کشور جایگاهی پیدا نماید.
پژوهشگر جهاددانشگاهی گیلان گفت: با اینکه اصل پنجاهم قانون اساسی، اهمیت حفط محیط زیست بسیار زیبا و همسو نگر نگارش و قوانین و مقررات دیگری هم به تبعیت از آن تهیه و تدوین مصوب شده است اما حفظ محیط زیست تنها در شعار باقی مانده است، چرا که به دلیل خلاءهای آموزشی و آگاهی های زیست محیطی، نبود احساس مسئولیت در کل جامعه، عدم اخلاق اجتماعی مناسب و غیره، به طور خلاصه فقر فرهنگی ناشی از آن، آلودگی های زیست محیطی کشور را به مرز بحرانی سوق داده است.
وی با بیان اینکه اکنون مسائل زیست محیطی بقدری دامنه پیدا کرده اند که قلمرو آنها دیگر به مسائل فنی ختم نمی شود، افزود: امروزه مسائل زیست محیطی عمیقا دارای مفهوم اجتماعی هستند و در کل مسائل زیست محیطی ریشه فرهنگی دارند و به منظور پذیرش بافتهای فرهنگی یک جامعه بایستی به صورت ساختاری با موضوع برخورد نمود.
وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست به مسائل زیادی ارتباط دارد که بزرگترین و مهمترین آن مساله فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: در مساله محیط زیست رفتارهای نابهنجار در ارتباط با محیط زیست به علت ناآشنایی با فرهنگ شهرنشینی و عدم درک درست از اوضاع زیست محیطی حاکم بر جامعه و وضعیت اعتقادات فرهنگی مردم است زیرا مردم فرهنگ استفاده از منابع طبیعی و امکانات زیست محیطی و فرهنگ زیستن همراه با همزیستی با طبیعت را نیاموخته اند و یا به درستی آنرا درونی نکرده اند.
فتحی تصریح کرد: با نگاه عمیق به پیرامون استان گیلان به عنوان استانی با منابع طبیعی مناسب می توان مشاهده کرد که عدم مسئولیت پذیری در مراکز تفریحی باعث ایجاد مناظر نامناسب شده اند که با دیدن تصاویر آن فقط انتقاد از مسببان آن صورت می گیرد و هیچ تلاشی در راستای کاهش این مناظر از طرف عموم جامعه صورت نمی گیرد یا برداشت های نامناسب در معادن شن و ماسه و یا قطع درختان توسط بخش خصوصی را می توان در عدم توجه پیمانکاران به مقوله محیط زیست و توسعه پایدار جستجو کرد که در صورت درک درست از خطرات تخریب محیط زیست نیاز به نظارت کم رنگتر خواهد شد.

به گزارش تابناک گیلان ، استاندار گيلان با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال «دولت و ملت، همدلي و هم زباني» گفت: بايد بکوشيم با تحقق شعار امسال خدمت شايسته به مردم انجام دهيم.
 دکتر محمدعلی نجفي در ديدار با جمعي از مديران با بيان اينکه مردم در جهت تحقق اهداف نظام بهترين پشتيبان هستند، اظهار کرد: به رغم مشکلاتي که وجود دارد مردم به دليل اينکه مي بينند مسئولان با حداقل امکانات تمام تلاش خود را بکار مي گيرند سختي ها را تحمل و از نظام و دولت حمايت مي کنند.
وي افزود: امانتداري در مسئوليت ، صداقت در گفتار و تلاش خادمانه از مهم ترين عواملي است که سبب حمايت مردم از دولت مي شود و در سالي که به نام «دولت و ملت ، همدلي و هم زباني» است بايد بکوشيم با تقويت اين رويکرد ، خدمت شايسته به مردم انجام دهيم.
استاندار گيلان خاطرنشان کرد: به دليل وجود اين رويکردها است که مردم قدرشناس از دولت حمايت ميکنند تا مشکلات هرچه بيشتر کاهش يابد.

به گزارش تابناک گیلان، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز یکشنبه در حضور جمعی از مسوولان محلی آستارا در دفتر امام جمعه شهرستان افزود: اتحاد و همدلی بین مردم و رهبری، دو مؤلفه اساسی برای حرکت به سمت تحقق آرمان های جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به موفقیت های پرشتاب این امت به رهبری مقام عظمای ولایت ، اضافه کرد: همدلی و هم زبانی ملت و دولت سرمایه ای ارزشمندی است که بدون این اتفاق ، نمی توان به آینده روشن و نیز فتح قله های موفقیت امیدوار بود.
امام جمعه آستارا با بیان اینکه مسولان در سال جدید در راستای خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان باید بیش از پیش همت کنند ، اضافه کرد: اعتماد مردم به دولت و دولتمردان به ملت، رمز تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال 94 است. 
وی با تبریک سال نو بر لزوم توجه به شعار نوروزی مقام معظم رهبری از سوی مسوولان و مردم تاکید کرد و افزود: آن شعاری که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب می کنند، به عنوان یک راهبرد ملی باید مدنظر دولت و ملت قرار گیرد تا اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شود.
امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی خود ملت را به عنوان کارفرما و دولت را به عنوان کارگزار ملت معرفی کردند، ادامه داد: شعارهایی که در طول سال های قبل از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شدند، نباید فراموش شوند بلکه با تقویت و عملی کردن آنها باید در جهت تحقق شعار سال جدید همت و تلاش بیشتری انجام شود. 
حجت الاسلام حافظ نیا نام گذاری شعار سال با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی را برای تمامی زمان ها یک ضرورت غیر قابل انکار برشمرد و افزود: با توجه به اتفاقات پیش روی کشور در سال 94 از جمله مذاکرات هسته ای و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران اسلامی، باید با در نظر گرفتن شاخص های مدنظر مقام معظم رهبری اتحاد و همدلی لازم را داشته باشند تا نقشه های دشمنان خنثی شود.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

به گزارش تابناک گیلان،سید مهدی خدمت بین دانا افزود: آغاز فعالیت مهدهای کودک در استان گیلان در سال 94 از پنجم فروردین به منظور رفاه حال خانواده ها و مادران شاغل انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: مهدهای کودکی که در ایام نوروز پذیرش ندارند ، قبل از نوروز عدم پذیرش شان را به صورت کتبی برای دریافت مرخصی اعلام کردند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان یادآور شد: شهریه فروردین ماه کودکان در مهدهای کودک به طور کامل دریافت می شود.
در زمان حاضر، 505 مهدکودک شهری ، روستایی و حاشیه شهر تحت نظارت بهزیستی استان گیلان فعال است. 
حدود 15 هزار و 400 کودک زیر شش سال در مهدهای کودک استان گیلان نگهداری می شوند. 

به گزارش تابناک گیلان،محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان پلیس گیلان با تبریک سال نو، اظهار داشت: گیلان با همکاری مردم و مسئولان و تلاش جهادی پلیس از امن‌ترین مناطق کشور است.
وی با تقدیر از تلاش‌های یکساله پلیس گیلان، افزود: در موضوع مقابله با سرقت از استان‌های برتر سال 93 در کشور بودیم که این مسئله نشانه بارز عزم جدی پلیس گیلان برای کاهش جرایم در این استان است.
استاندار گیلان با بیان اینکه ماموریت‌های پلیس گسترده و تلاش پلیس در تامین امنیت در سالی که گذشت جهادگرانه بود، گفت: امنیت خوب استان با تلاش پلیس و همدلی و همیاری همه مردم ایجاد شده است.
نجفی با تاکید بر اینکه گیلان در اکثر شاخص‌ها نسبت به سال گذشته برتر بوده است، تصریح کرد: موفقیت‌های سال 93 پلیس در گیلان را مرهون خون پاک شهدا و ایثار و از خودگذشتگی پلیس هستیم.
وی با بیان اینکه در بحث عمرانی و تخصیص اعتبارهای استانی 2.5 برابر بوده و امسال 250 درصد افزایش اعتبارات داشتیم، افزود: امیدواریم که سال جدید خداوند متعال به ما توفیق خدمت گذاری و ارائه خدمات بیشتر به مردم عنایت کند.

افزایش نظارت بر واحد های اقامتی
به گزارش تابناک گیلان ،سمیع‌اله حسینی‌مکارم در حاشیه سفر به گیلان و بازدید از نحوه خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، اظهار داشت: نحوه خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی گیلان مطلوب است.
وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های صنایع دستی در ورودی شهرهای گیلان، افزود: اقدامات ابتکاری خوبی در ستاد هماهنگی خدمات سفر این استان انجام شده است که قابل تحسین است.
معاون توسعه مدیریت سازمان گردشگری کشور با بیان اینکه تمامی ستادهای استانی پیش از سال جدید فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: در بخش اطلاع‌رسانی و نظارت اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شده است.
حسینی‌مکارم با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق به گردشگران نوروزی، خاطرنشان کرد: تلاش ستادهای هماهنگکی سفر برای تحقق شعار "نوروز متفاوت با خدماتی متفاوت" بوده و هدایت مسافران نوروزی به مراکز اسکان دائمی و موقت از مهمترین اقدامات ستادهای هماهنگی خدمات سفر است.
وی از آمادگی کامل ستاد هماهنگی خدمات سفر استان‌ها برای دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد و تصریح کرد: 18 دستگاه اجرایی عضو ستاد مرکزی هماهنگی سفر هستند.

نجات جان مسافران از مرگ خاموش
به گزارش تابناک گیلان ، جمشید محمدی گفت: این خانواده شامل دو نفر زن و یک مرد در شهرستان تالش بودند که به دلیل روشن کردن گاز پیک نیک بمنظور استفاده از گرمای آن، دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.
وی اظهار داشت: این تعداد از مسافران با اقدامات کارشناسان فوریت های پزشکی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان نجات یافتند.
وی خاطر نشان کرد: از آغاز اجرای طرح امداد نوروزی مرکز 115 گیلان تا پایان روز گذشته، یک هزار و 233مورد ماموریت انجام گرفته که از این تعداد، 244 مورد مربوط به تصادف و بقیه غیرتصادفی را شامل می شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان یادآور شد: یکصد و 79 مورد ماموریت تصادفی و 390 مورد ماموریت غیرتصادفی منجر به بستری در بیمارستان های استان شده است.
طرح امداد نوروزی مرکز مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از چهارشنبه هفته گذشته در پایگاه های سراسر استان به اجرا درآمده و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد.
همه 57 پایگاه امدادی مرکز مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان شامل 24 پایگاه شهری و 33 پایگاه جاده ای در طرح امداد نوروزی فعال شده است. 
یک ایستگاه سلامت در پایانه شهر رشت با سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه کارکنان آموزش دیده در طرح امداد نوروزی 115 گیلان فعال شده است. 
مرکز مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان دارای بیش از 400 نیرو، 80 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

پیام تسلیت استاندار گیلان به رهبر انقلاب
به گزارش تابناک گیلان ، محمدعلی نجفی، ‌استاندار گیلان با صدور پیامی درگذشت همشیره مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: ضایعه درگذشت همشیره مومنه و مکرمه را به محضر مبارک حضرت مستطاب عالی، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.
این پیام می‌افزاید: از خدای منان طول عمر بابرکت حضرتعالی، صبر و اجر برای خاندان معظم‌له و رحمت واسعه آن بانوی بزرگوار و حشر با جده سادات را مسئلت می‌نمایم.

حضور نوبخت در مراسم فاطمی
به گزارش تابناک گیلان ، محمدباقر نوبخت صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت فاطمه (س) در مسجد انقلاب این شهر شرکت کرد.
مراسم عزاداری ایام فاطمیه (س) در مسجد انقلاب رشت هر سال با وصیت آیت‌الله احسان‌بخش از طرف بیت نماینده فقید ولی فقیه در گیلان در مسجد انقلاب رشت برگزار می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار