کد خبر: ۱۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 24 March 2015
سرهنگ حسن قسمتی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: برای تخریب این سینما هیچ مجوزی از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران دریافت نشده و تخریب آن با مجوز شهرداری منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بنای این سینما جزئی از آثار ارزشمند تهران قدیم به شمار نمی رود افزود:تخریب این سینما از سال گذشته در دستور کاری و ساخت مالکان خصوصی این سینما بوده است.

روز گذشته بخشی از ساختمان تجاری با بیش از 120 واحد تولیدی و مغازه در تقاطع خیابان جمهوری و لاله زار تهران بر اثر گودبرداری غیراصولی فروریخت که باعث تخریب سینما ارم در همسایگی این ساختمان شد.

قسمتی خاطر نشان کرد: ماموریت ذاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران حفظ دستاوردها، ابنیه تاریخی و تپه های باستانی و برخورد با قاچاق اشیای عتیقه است که توانسته اقدامات تاثیرگذاری را در سطح استان تهران داشته باشد.

وی به آخرین اقدام یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: در آخرین اقدامی که در 13 اسفند 93رخ داد توانستیم در عملیات ضربتی در منطقه طرشت تهران، یک جام متعلق به هزاره اول قبل ازمیلاد(همانند جام حسنلو )، 31قطعه سکه دوران اسلامی، گردن بند طلا و مقداری سفال و ظروف تاریخی را از قاچاق چیان کشف و ضبط کنیم.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار