کد خبر: ۱۶۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 10 January 2016
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال تحصیلی جدید دبیرستان دانشگاه این استان احیا می شود.

به گزارش ایسنا هادی زارع پور در نشست مشترک آموزش وپرورش و دانشگاه یاسوج افزود: این دبیرستان از چند سال گذشته تعطیل بود که از سال تحصیلی96-95با مشارکت دانشگاه یاسوج و آموزش و پرورش راه اندازی و دانش آموز پذیرش می کند.

وی با اشاره به ارائه سالانه 25اولویت تحقیقاتی به فرهنگیان استان اظهارکرد: حمایت مشترک از طرحهای پژوهشی، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی مشترک و همچنین پایان نامه های دانشجویی و توانمند سازی کارکنان از مهمترین فعالیت های مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه دو دستگاه با رسالت مشترک آموزشی و فرهنگی هستند که نیروی انسانی بعنوان محور توسعه را تربیت می کنند.

زارع پور اضافه کرد: هم اکنون در استان دو دبیرستان وابسته به دیگر دستگاهها فعالیت می کنند و ایجاد این دبیرستان بستری ارزشمند برای استفاده از ظرفیت دانشگاه برای پرورش دانش آموزان است.

همچنین دکتر محمودرضا رحیمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: در جهت اجرای برنامه های آموزشی وتربیتی وهمکاری متقابل در این زمینه مجتمع آموزشی مشترک با تأمین نیروی انسانی ایجاد می شود.

وی با اشاره به رتبه نهم دانشگاه یاسوج در موضوع پژوهش بین دانشگاههای کشور افزود: توسعه فعالیت المپیادهای علمی دانش آموزان، استفاده از پایان نامه های فرهنگیان و بهره گیری از توانمندیهای علمی، تحقیقاتی و نیروی انسانی فرهنگیان، توسعه کمیته های پژوهشی از فعالیتهای مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه است.

رحیمی تصریح کرد: همکاری متقابل در اجرای طرحهای پژوهشی، علمی، آموزشی، کاربردی و توسعه ای توسط دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه و مراکز تحقیقاتی وابسته به آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی اصولی برای هدایت تحصیلی دانش آموزان وتوازن رشته ای صورت گیرد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: دانشگاه و آموزش و پرورش دو نهاد تاثیرگذار در جامعه هستند که باید با ارتباط خوب بین این دو نهاد، تاثیرات مثبتی را در جامعه رقم بزنند.

رحیمی با اشاره به پیوسته بودن آموزش برای افراد بیان کرد: در سالهای گذشته به دلیل نبود ارتباط بین این دو نهاد، حلقه آموزش گسسته شده و باید با برنامه ریزی این نقص را برطرف کرد.

وی گرایش دانش آموزان را به رشته تجربی یک معضل عنوان و اظهارکرد: این موضوع باعث شده برخی رشته ها در دانشگاه به دلیل نبود متقاضی تعطیل شوند که نیاز است سیاستهای آموزش و پرورش در این خصوص اصلاح شود.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: در جهت اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی وهمکاری متقابل با آموزش و پرورش، مجتمع آموزشی مشترک با تأمین نیروی انسانی ایجاد می شود که در فاز اول آن دبیرستان دانشگاه از مهرماه سال آینده ایجاد و راه اندازی می شود.

همچنین حجت الاسلام قاسم مقدم، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یاسوج نیز گفت: مهمترین الگو برای مدیران خدمت به مردم سیره وسنت ائمه اطهار(س) است.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای برای تبادل بین بخشی در سایه تعامل همکاری، همدلی و هم افزایی فعالیتها بین آمورش و پرورش استان و دانشگاه دولتی یاسوج منعقد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار