مدیر کمیته امداد شهرستان نور
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور از ازدیاد متقاضیان وام به‌دلیل کاهش سن طلاق در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 09 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،حبیب‌الله قلی‌پور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی در بحث فرهنگ ازدواج، تأمین جهیزیه و اشتغال افراد مددجو و وابستگان آنان فعالیت دارد و هم‌اکنون هزینه تحصیل 65 دانشجو را پرداخت می‌کند.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش و اردوها نیز از دیگر اقدامات این نهاد در ترویج فرهنگ خودکفایی و خروج از پوشش حمایتی است که با برگزاری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد اشتغال به این امر مبادرت می‌ورزد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور، افزود: هزینه جهیزیه متقاضیان به مبلغ 2 میلیون تومان ثابت به هر تعداد نفری که مراجعه کنند، پرداخت می‌شود و علاوه بر آن مبالغی از 500 هزار تومان تا 15 میلیون تومان هم از کمک‌های خیران به مددجویان در این بخش پرداخت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سن طلاق کاهش یافته و همین امر سبب شد تا متقاضی مددجویی افزایش پیدا کنند که متأسفانه این افراد حتی زیر 20 سال هستند.

قلی‌پور از تخصیص اعتبار 2 میلیارد تومانی اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: برای 140 مددجو نیز دوره آموزش فنی‌وحرفه‌ای کسب و کار برگزار شد که 70 درصد یعنی 107 نفر را قشر جوان تشکیل می‌دادند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نور هم از تخصیص 288 میلیون تومان اعتبار اشتغال‌زایی خبر داد و افزود: 84 نفر مشغول به‌کار شدند، 36 نفر در حال اشتغال و 5 نفر هم به بانک معرفی شدند.

غلامرضا تقی‌پور گفت: براساس تعریف بهزیستی افراد 20 تا 35 سال جوان محسوب می‌شوند و چنانچه کارفرمایی تا پنج نفر از معلولان را مشغول به کار کند بهزیستی تا پنج سال حق بیمه کارفرمایی را پرداخت می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه نور در این جلسه اظهار کرد: امسال در مرحله نخست 170 میلیون تومان و در مرحله دوم 50  میلیون تومان اعتبار در اختیار بسیج سازندگی ناحیه قرار گرفت که به افراد واجد شرایط در بحث اشتغالزایی با معرفی پرداخت شده است.

حسین محمودی گفت: همچنین مبلغ 970 میلیون تومان در بحث اقتصاد مقاومتی در اختیار این نهاد بود که به 89 نفر پرداخت شد و اکنون در مرحله دوم این طرح نیز 540 میلیون تومان ابلاغ شده که اطلاع‌رسانی شد و به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار