سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهرداری قم مطرح کرد:
سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهرداری قم گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین نقش به‌سزایی در تقویت مدیریت ترافیک شهری دارد.
کد خبر: ۱۶۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 08 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی ملک لی با بیان اینکه تحقق شهر هوشمند گامی اساسی در راستای ارتقای سطح خدمات و قابلیت‌های شهری است، اظهار کرد: پویایی هوشمند یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شهر هوشمند است که تحقق آن در گرو ارتقای سطح تکنولوژی است.

وی هدف از پویایی هوشمند را استفاده از سیستم‌های حمل و نقل و وسایل نقلیه جدید عنوان کرد و افزود: استفاده از تکنولوژی روز در سیستم‌های حمل و نقل گامی اساسی در ارتقای شهرها است.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به نقش استفاده از تکنولوژی‌های نوین در روان‌سازی و کاهش ترافیک در شهرها خاطرنشان کرد: روانسازی و کاهش ترافیک با استفاده از وسایل الکترونیکی یکی از راهکارهایی است که امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از چراغ‌های هوشمند تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک هوشمند دارد، افزود: در سیستم‌های هوشمند سنسورها مشخصات ترافیک را دریافت کرده و با انتقال به چراغ‌های راهنمایی، ترافیک را مدیریت می‌کنند.

ملک‌لی تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در مدیریت ترافیک و حمل و نقل نیازمند فرهنگ‌سازی است که این امر در بحث پویایی هوشمند گنجانده شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار