مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور:
مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور از اجرای طرح اشتراک نیم‌بهای نشریات در آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 06 January 2016
به گزارش تابناک تبریز، علی اکبر بهبهانی در جمع مدیران مسئول نشریات آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در زمینه فعالیت رسانه‌های کشوری نباید تبعیضی میان رسانه‌های تهرانی و شهرستانی باشد، گفت: بنابر تضمیمی که از سوی وزارتخانه گرفته شده میزان حمایتی یکسان است و تبعیض نخواهیم داشت .

وی گفت: در آغاز فعالیت‌های دولت تدبیر و امید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدنه مطبوعات انتخاب شد و طرح‌های مهمی در این زمینه اجرا شد .

وی اظهار داشت: اجرای طرح توزیع و اشتراک نیم بهای نشریات موجب خروج نشریات از رکود و جمود می شود.

وی افزایش سرانه مطالعه مردم و کمک به ناشران و مطبوعات را از جمله اهداف این طرح دانست و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق دادن به وضعیت مطبوعات محلی نیمی از بهای حق اشتراک نشریات محلی را پرداخت می کند و در طرح اشتراک نیم بهای نشریات، 50 درصد از هزینه ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌پردازد .

بهبهانی گفت:علاقمندان در سراسر کشور می‌توانند از این امکان برای اشتراک نشریه‌ مورد علاقه‌ خود را انتخاب و هر شهروند  می‌تواند تا پنج عنوان نشریه را مشترک شود .

وی سیستم اشتراک را به سه بخش خواننده، مدیر مسئول و توزیع کننده عنوان کرد و افزود: در این طرح مشترکان حق دارند تا دو روزنامه، دو هفته‌نامه و یک ماهنامه را به صورت رایگان دریافت کنند .

بهبهانی تصریح کرد: مدیران مسئول نشریات در این طرح موظف است تا ۱۰ درصد قیمت روز جلد نشریه را به تعداد نسخه های چاپ شده پنجم هر ماه به حساب ناشران واریز کند .

وی گفت: با اجرای این طرح اقشار مختلف مردم مردم به مطالعه نشریات عادت می کنند و حتی اگر اجرای طرح نیز متوقف گردد بسیاری از افراد خرید نشریه را در سبد خرید روزانه خود قرار می دهند.

وی تصریح کرد: 217 روزنامه، نشریه و پایگاه خبری در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که سیستم و ظرفیت خوبی برای طرح اشتراک مطبوعات است .

بهبهانی اظهار داشت: در هفته‌های آینده ارسال نشریات از مرکز استان به شهرهای دیگر و نقاط دور افتاده هم فراهم می‌شود .‌

وی یک هزار و 500 روزنامه در کشور را فعال دانست و گفت: حدود یک هزار و 900 ماهنامه و هفته نامه به طور مستمر منتشر می‌شوند .

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور وضعیت اقتصادی سال‌های اخیر را موجب بروز مشکلاتی در انتشار و توزیع مطبوعات دانست و گفت : این طرح اشتراکی مطبوعات موجب می‌شود تا رسانه‌ها از وضعیت اقتصادی فعلی خارج شوند .
برچسب ها: مطبوعات ، نشریات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :