مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح «تاک» تامین مالی کوچک برای ایجاد اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی برای گروه‌‌های کم درآمد جامعه در شهرهای مختلف این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۵۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 02 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهزاد ستاری عصر امروز در مراسم آغازین اجرای طرح «تاک» در اردبیل اظهار کرد: این طرح که در قالب شناسایی جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی به انجام می‌رسد هدف نهایی مددرسانی به گروه‌های آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه است که می‌تواند زمینه یک حرکت متفاوت را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در قالب سرمایه‌های کوچک و خرد با هدف راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک این طرح در اولویت قرار گرفته تا در مجموع با گردهم آمدن 10 تا 15 نفر جذب سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای پروژ‌ه‌ها به انجام برسد، افزود: امیدواریم در قالب اجرای این طرح بتوانیم به بخشی از نیازمندی‌های خانواده‌های آسیب‌پذیر جوابگو باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: قرار است طرح تاک در سایر شهرهای استان در قالب همان پول جمع‌گردان‌های خانگی و جمع‌آوری و سپردن این پس‌اندازها به بانک در اعطای تسهیلات به نتیجه رسیده و زمینه اشتغال‌زایی مناسب را با رویکرد متفاوت‌تر شاهد و ناظر باشیم.

ستاری تصریح کرد: این طرح که بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور در شهرهای مختلف اجرا می‌شود مزایای دارد که از جمله آن می‌توان گسترش عدالت اجتماعی، کاهش نرخ بیکاری، کم کردن فاصله طبقاتی، توسعه اشتغال پایدار و از همه مهمتر ایجاد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جدید در بین خانواده‌های نیازمند را مورد توجه و تاکید قرار دهیم.

وی یادآور شد: تمام تلاش و برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی بر این است تا گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر مورد حمایت جدی قرار گیرند و بستری فراهم آید تا اشتغال مولد به انجام رسیده و زمینه یک حرکت مطلوب‌تر و مناسب‌تر برای اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد و محرومان نیازمند به وجود آید.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، ستاری در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مناطق مختلف استان بتوانیم به تدریج زمینه اشتغال پایدار را برای گروه‌های جامعه هدف فراهم آوریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار