رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد از رسیدگی و بررسی 32 پرونده در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 28 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا قمی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری و تقویت واحد‌های تولیدی و اشتغالزایی در استان یزد اظهار داشت: با تشکیل چند جلسه کمیته حمایت قضایی سرمایه‌گذاری در استان یزد، در کمترین زمان ممکن مشکلات قضایی این واحدها برای استمرار بخشیدن به فعالیت‌های تولیدی رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار، تامین نشدن سرمایه در گردش و بدهی‌های معوق به بانک‌ها است که شرایط را برای ادامه کار این واحدها دشوار کرده است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: با توجه به اینکه اغلب واحدها، مشکلات مالی و تامین وثیقه دارند و درخواست برای تقسیط بدهی و تنفس به این کمیته ارائه می‌کنند، تلاش ما این است که با رعایت شرایط قانونی، وثیقه‌های موجود برای رونق تولید جابه‌جا یا تبدیل شوند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار جلسه اصلی و سه جلسه زیرمجموعه کمیته حمایت قضایی سرمایه‌گذاری تشکیل شده و پرونده‌های متعددی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

قمی بیان داشت: در هر جلسه بین هفت تا 9 پرونده طرح موضوع شده و مورد رسیدگی قرار گرفته که خوشبختانه نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی یزد در ارزیابی برگزاری این جلسات ادامه داد: تشکیل جلسات کمیته حمایت قضایی برای عرصه تولید و صنعت استان بسیار موثر بوده و توانسته‌ایم تاثیر مثبتی در روند رسیدگی به درخواست‌ها داشته باشیم.

وی، کمیته حمایت قضایی را پشتوانه‌ای برای تولید و سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و عنوان کرد: استمرار این نشست‌ها، کمک قابل توجهی به استان یزد می‌کند و مصوبات خوبی نیز ارائه شده است.

قمی، خروجی و مصوبات این کمیته را تقسیط بدهی معوق واحدهای استان به بانک‌ها، رسیدگی به امور قضایی و تسریع در امور اداری واحدها و مسائل زیست محیطی برشمرد.

وی افزود: تنگ‌نظری و دید منفی بین برخی مدیران موجب شده تا پاره‌ای از مشکلات حل نشود در حالی که واهمه آنها بیجاست و اجرای مصوبه‌ها هیچ گونه مشکل قانونی برای آنها ایجاد نخواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات رفع مشکل واحدهای تولیدی در سطح استان است، بیان کرد: امیدواریم با برگزاری مستمر این جلسات بتوانیم بیش از پیش به حل مشکل واحدهای تولیدی بخش خصوصی استان یزد کمک کنیم زیرا این واحدها نقش مهمی در تامین اشتغال دارند و کمیته حمایت قضایی نیز به طور جدی از این سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

قمی با بیان اینکه مدیرکل دادگستری استان یزد به عنوان رئیس کمیته در این نشست‌ها حضور دارد، عنوان کرد: مصوبه‌های کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری به گونه‌ای است که منع قانونی ندارد و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

به گزارش فارس، در حال حاضر در مجموع 3 هزار و 500 واحد صنعتی در سطح استان یزد وجود دارد که 95 درصد آنها جزو صنایع کوچک هستند و بنابر اظهار مسئولان، بخش قابل توجهی از این واحدها به دلیل نوسان نرخ ارز و بدهی بانکی، طی سال‌های اخیر یا تعطیل شدند یا با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار