استان ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: این استان رتبه نخست شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان و همچنین آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۵۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 26 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: این استان رتبه نخست شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان و همچنین آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در کشور را به خود اختصاص داده است.
علی بیرانوندی روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته سوادآموزی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 1390، نرخ باسوادی جامعه هدف شامل جمعیت 10 تا 49 سال این استان، 91.86 درصد است که این رقم در سال های 85 و 55 به ترتیب 90.80 درصد و 25.38 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه هدف گذاری نهضت سواد آموزی برای جمعیت افراد 10 تا 49 ساله ای است که از تحصیل بازمانده و در قالب نظام رسمی آموزش و پرورش، آموزش ندیده اند، افزود: در چهار سال گذشته تغییرات زیادی رخ داد و آمار بی سوادی کاهش یافت اما به دلیل عدم سرشماری امکان اعلام رسمی آن وجود ندارد.
بیرانوندی تاکید کرد: سوادآموزی یک نهضت فراگیر است بنابراین نیاز به کمک و همکاری تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی دارد و از همراهی 50 موسسه و نهاد غیردولتی و 40 دستگاه و نهاد دولتی در زمینه جذب، شناسایی و آموزش بیسوادان و کم سوادان بازمانده از تحصیل در استان بهره گرفته می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: تلاش شده از ظرفیت مساجد، کانون های فرهنگی هنری، انجمن اسلامی نهادها و دستگاه های اداری، نیروهای مسلح، واحدهای تولیدی و کارخانجات در زمینه آموزش بیسوادان و کاهش نرخ بیسوادی در استان استفاده شود.
بیرانوندی یادآور شد: سوادآموزی یک جریان فرهنگی است و فراگیر شدن آن، تقویت وحدت ملی، انسجام فرهنگی، انضباط اجتماعی، محرومیت زدایی، گسترش عدالت، فقرزدایی و توسعه مشارکت های مردمی در زمینه های مختلف را بدنبال دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه کرد: به منظور افزایش نرخ باسوادی در استان نهضت سواد آموزی با برون سپاری فعالیت ها سعی در کاهش معضل بیسوادی دارد.
بیرانوندی پرداخت پاداش نقدی به مدیرانی که موفق به آموزش و باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان کنند، ارایه پاداش نقدی به سوادآموزان و مشارکت کارمندان برای آموزش به بیسوادان را از برنامه های این نهضت برای افزایش نرخ باسوادی در استان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس ابلاغ جدید وزارت آموزش و پرورش همه افرادی که زیر 50 سال (بین 10 تا 50 سال) سن دارند و بی سواد مطلق و کم سواد یا دارای مدرک زیر کلاس ششم هستند برای ثبت نام می توانند به واحدهای سوادآموزی اداره های آموزش و پرورش مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: افراد بی سواد و کم سوادی که از این راه ها برای باسوادی اقدام نکنند از دریافت گواهینامه رانندگی، تمدید گواهینامه و حمایت کمیته امداد و بهزیستی محروم خواهند شد.
استان ایلام با حدود 600 هزار نفر جمعیت در سال تحصیلی جاری بیش از 100 هزار دانش آموز شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف دارد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار