نخبه قرآنی از استان البرز گفت: فهم قرآن به همراه توجه به عترت و ولایت معنا پیدامی‌کند.
کد خبر: ۱۵۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 26 December 2015
نخبه قرآنی از استان البرز گفت: فهم قرآن به همراه توجه به عترت و ولایت معنا پیدامی‌کند.

مریم سمایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه از استان البرز در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی کرمانشاه شرکت کرده، اظهار داشت: تجربه شرکت در ۵ دوره مسابقات قرآنی از سوی سازمان اوقاف را دارم

وی افزود: در سال ۹۲ و در سی و ششمین مسابقات کشوری موفق به کسب رتبه ۵ کشوری به میزبانی استان شیراز شدم و همچنین به عنوان نفر اول مسابقات ابتهال در سال ۸۹ به میزبانی استان اردبیل شناخته شدم.

سمایی ادامه داد: در رشته قرائت تحقیق نیز رتبه سوم جشنواره ملی دانشجویی در سال ۹۰ و ۹۲ را کسب  و در سال ۹۱ نیز رتبه دوم جشنواره ملی دانشجویی رشته قرائت ترتیل را به خود اختصاص دادم.

این قاری قرآن خاطر نشان کرد: با تشویق والدینم ازسال ۸۳ به تلاوت قرآن روی آوردم و بهترین روش قرائت را شیوه تقلیدی می‌دانم که با الگو از استاد عبدالباسط به عنوان اساس تمرین ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اصول معنا محوری در قرائت قرآن گفت: مرز بین موسیقی و غنا بسیار باریک است و قرائت ظاهر این کلام الهی را زیباتر می‌کند.

سمایی افزود: هر چند خواندن مکرر قرآن موجب فهم آیات می‌شود اما قرائت‌های گذشته توسط اساتید در این عرصه اثر بخش‌تر دانسته می‌شود چراکه به طور کامل به معنا تسط داشته‌اند.

این نخبه قرآنی بیان کرد: سطح مسابقات امسال بالا است و با توجه به آیین نامه جدید نکات خوبی از سوی داوران اعمال شده که شامل تلاوت‌ها در بخش لحن و معنا محوری به همراه مفاهیم قرآنی است که یک نمره برای این بخش در نظر گرفته شده است.

سمایی میزبانی کرمانشاه در این مرحله از مسابقات سراسری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مسابقات امسال متسابقین ۶۰ درصد توانایی خود را به اجرا گذاشتند که بخشی از آن به خاطر جو مسابقات است.

این قاری قرآن گفت: فهم قرآن به همراه توجه به عترت و ولایت معنا پیدامی‌کند و قرآن بدون تبعیت از ولایت در دست تکفیری‌ها تبلیغ می‌شود که وظیفه مسلمانان واقعی جهان اسلام در این راستا شناساندن صحیح اصول این کتاب آسمانی اتست.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری راه نجات این کلام وحیانی از بند مهجوریت در واقع بهره گیری بیشتر آن در زندگی است و نیز تشویق و تکریم نخبه‌های قرآنی و بازتاب مناسب این چهره‌ها در رسانه ها به عنوان الگو است چرا که مسابقات قرآن نماد حرکت فرهنگی در این عرصه است و قاریان و حافظان قرآن پیام آور قرآن هستند.

سمایی اظهار داشت: اخلاق قرآنی بسیار مهم است و قاریان حتی در سکوت نیز عقاید دینی را فریاد می‌زنند و مردم را به سمت قرآن جذب می کنند و باید در عمل نیز اخلاق نیکویی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار