مسئول کمیته فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم گفت: از سال‌های آینده جایزه‌های منتخب اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیراسلامی و فروع حسن ادا و صوت و لحن هم اهدا خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 25 December 2015
مسئول کمیته فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم گفت: از سال‌های آینده جایزه‌های منتخب اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیراسلامی و فروع حسن ادا و صوت و لحن هم اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزای فارس از کرمانشاه، سیدعلی سرابی عصر امروز در نشست تخصصی «طرح‌های ستاد عالی قرآن» در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه اظهار کرد: مسابقات قرآن از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی نه به عنوان رویداد فرهنگی و مذهبی ویژه، بلکه به عنوان یک نهاد اثرگذار بر ترویج فرهنگ قرآن کارکردهای بسیار متعدد و تأثیرگذاری دارد.

وی بیان داشت: دست‌اندرکاران مسابقات قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه با تولیت و اشراف و تأکیدات مقام معظم رهبری برای ارتقای کارکردهای مختلف  مسابقات قرآنی تدابیری داشته‌اند که تأسیس ستاد عالی به عنوان باسابقه‌ترین دستگاه در امر اجرای مسابقات از مهمترین آنها محسوب می‌شود.

مسئول کمیته فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم بیان داشت: ستاد مذکور در سال‌های اخیر به صورت فعال‌تری وارد میدان مسابقات شده و متشکل از کمیته‌هایی با کارکردهای مختلف و مهم برای تقویت مسابقات است.

سرابی به حضور 13 داور برجسته در کمیته فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم، بازنگری آیین‌نامه داوری که از محورهای مهم مسابقات به شمار می‌رود توسط این کمیته را از مهمترین اقدامات عنوان کرد.

وی ادامه داد: مسابقات از دیرباز دارای آیین‌نامه کارآمد و پخته بوده و باید همگام با رشد قرائت مرتب به‌روزرسانی شود که کار بازنگری این آیین‌نامه امسال با همکاری 50 نفر از اساتید و داوران انجام گرفت.

مسئول کمیته فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم، تربیت داوران را از دیگر نیازهای ضروری برای این مسابقات به منظور افزایش بهره‌برداری و بهره‌وری از این رقابت‌ها برشمرد و گفت: با ارزیابی داوران سطوح مختلف و سوابق آنها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت شایستگی ارتقا خواهند یافت و موارد ضعف نیز مرتفع می‌شود.

سرابی تشکیل کمیته بین‌المللی داوران را از کارهای در دست اقدام عنوان کرد و افزود: تعداد زیادی از داوران در مسابقات بین‌المللی برگزار شده در ایران تاکنون شرکت داشته‌اند و پس از گذشت 3 دهه از برگزاری این مسابقات کمیته ویژه‌ای آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی که نیازمند لحاظ نظرات داوران بین‌المللی است، این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه زمستان امسال نخستین جلسه کمیته بین‌المللی داوران  با حضور تعدادی از داوران برجسته جهان اسلام در تهران برگزار می‌شود، افزود: آیین‌نامه برای داوران ارسال شده است.

مسئول کمیته فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم از در دست داشتن طرحی برای اصلاح نوع گزینش شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: در این روش جدید از بین حاضران در اردوهای قرآنی مختلف در یک ارزیابی مجدد، افرادی به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

سرابی در مورد امکان سطح‌بندی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز گفت: در مسابقات داخلی هدف انس با قرآن است، اما در مسابقات بین‌المللی هدف جلب توجه جهان اسلام به قرآن و ارزش‌های جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: رقابت در مسابقات بین‌المللی نسبت به سراسری کم‌رنگ‌تر شده و از سال‌های آینده نیز جایزه‌های منتخب اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیراسلامی و فروع حسن ادا و صوت و لحن هم اهدا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار