معاون شهردار همدان با اعلام اینکه توسعه دستگاه کارت بلیط الکترونیکی در دستور کار شهرداری همدان قرار دارد، گفت: به‌زودی ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی در همدان به سیستم AVL مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۱۵۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 23 December 2015

معاون شهردار همدان با اعلام اینکه توسعه دستگاه کارت بلیط الکترونیکی در دستور کار شهرداری همدان قرار دارد، گفت: به‌زودی ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی در همدان به سیستم AVL مجهز می‌شوند.

به گزارش تسنیم ، عباس صوفی در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای شهر همدان اظهار داشت: تا پایان سال 10 دستگاه اتوبوس برقی و پنج دستگاه اتوبوس مگاترانس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 20 دستگاه اتوبوس نیز تاکنون نوسازی شده که بهمن ماه وارد ناوگان می‌شود، افزود: بیشتر ناوگان در بالای شهر ناوگان مربوط به سازمان اتوبوسرانی است که عمر پایین و کیفیت بالایی دارند.

صوفی تصریح کرد: در زمان واگذاری ناوگان اتوبوس به بخش خصوصی برای تامین منافع بخش خصوصی خطوط پرجمعیت که بیشتر در مناطق پایین شهر قرار دارد به بخش خصوصی واگذار شد که بخشی از این اتوبوس‌ها کیفیت لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه به بخش خصوصی بهره‌بردار اعلام شده در صورت عدم ارتقا کیفیت اتوبوس‌ها باید از ناوگان کنار گذاشته شوند، عنوان کرد: در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان به مردم خدمات ارائه می‌کنند که در تلاش هستیم کیفیت آنها را ارتقا دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با اعلام اینکه روزانه 900 هزار سفر در سطح شهر همدان انجام می‌شود، بیان کرد: در تلاش هستیم تا برای بهبود خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی، سه هزار و 500 دستگاه تاکسی را نیز به دستگاه AVL مجهز کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: 50 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی همدان متعلق به بخش خصوصی و مابقی متعلق به سازمان اتوبوسرانی است که البته سازمان نظارت لازم را بر فعالیت ناوگان بخش خصوصی نیز دارد.

محمد پوروخشوری با بیان اینکه بخش خصوصی از دریافت بلیط کاغذی از مسافران و مردم خودداری می‌کند، عنوان کرد: از این رو ناوگان بخش خصوصی در نقاط پایین شهر به کار گرفته شده و هیچ سیاستی مبنی بر استفاده از ناوگان فرسوده در نقاط پایین شهر و بالعکس وجود نداشته است.

وانت‌بارهای عرضه‌کننده میوه از هفته ‌آینده توقیف می‌شوند

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر براساس آمار احصا شده 350 دستگاه وانت‌بار در سازمان میادین میوه و تره بار برای ساماندهی ثبت‌نام کرده‌اند ولی برای هیچکدام مجوزی صادر نشده است چون طرح ساماندهی جامع نبوده است.

پیام رفتاری با اشاره به اینکه با اعمال جریمه یا ضبط وسایل نمی‌توان از فعالیت این وانت‌بارها جلوگیری کرد، اظهار داشت: تاکنون یک قطعه زمین نیز از سوی مناطق برا ایجاد بازارچه‌های محلی و ساماندهی وانت‌بارها در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته حکم توقیف وانت‌بارهای فعال در سطح شهر همدان از سوی دادگستری صادر شده و توقیف این وانت‌بارها از هفته آینده در سطح شهر آغاز می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار