گزارش تابناک از خشونت در مدرسه؛
تابناک:نعمت یازده‌ساله هرگز فکرش را نمی‌کرد که بازی گوشی در یک زنگ ورزش و پرتاب کردن توپ در زمین مدرسه، به قیمت شکسته شدن بینی او و تحمل رنج بی‌توجهی مسئولان مربوطه تمام شود.
کد خبر: ۱۴۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 22 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، این روزها خبرهای رسمی و منتشرشده در خصوص رفتار با کودکان حال‌وروز خوبی ندارد که مشت معلم ورزش بر صورت دانش‌آموز ۱۱ ساله که منجر به شکستن بینی وی شد مصداق این ادعاست.

خانواده دانش‌آموز ۱۱ ساله‌ای از رسانه‌ها یاری می‌جویند تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت اعتراض خود را نسبت به برخورد صورت گرفته از سوی معلم به مسئولان اعلام کنند.

بابا شیر بازک‌دهی، پسرعموی «نعمت» دانش‌آموز ۱۱ ساله مدرسه شهید مفتح در گفت‌وگو با تابناک در تشریح حادثه ایجادشده برای پسرعمویش می‌گوید: این اتفاق در تاریخ  چهارم آذرماه و زمانی که زنگ تفریح مدرسه شهید مفتح روستای مزرعه شور از توابع شهرستان کوهپایه پس از پایان زنگ ورزش به صدا درآمد اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمان معلم ورزش «نعمت» از وی خواسته توپ را برایش بیاورد و این دانش‌آموز نیز به‌جای اینکه توپ را با استفاده از دست برای معلم بیاورد برای وی شوت کرده است، اضافه می‌کند: معلم نیز در واکنش به این رفتار «نعمت» دست خود را مشت کرده و بر صورت این دانش‌آموز کوبانده است.

«نعمت» ۱۲ روز با بینی شکسته به مدرسه می‌رفت و مسئولان توجهی نداشتند

بازک‌دهی به شکسته شدن بینی «نعمت» براثر برخورد مشت معلم با صورت این دانش‌آموز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: این در حالی بود که معلم و مدیر مدرسه توجهی به وضعیت وی نداشته و این دانش‌آموز که یتیم بوده و مادرش نیز بضاعت مالی برای درمان وی را نداشته است طی ۱۲ روز با بینی شکسته سر کلاس ‌رفته و درد ناشی از شکستگی بینی را تحمل کرده است.

وی از پیگیری‌های خانواده وی و معاینه این دانش‌آموز در مرکز پزشکی قانونی خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به بی‌تفاوتی مسئولان مدرسه برای پیگیری وضعیت «نعمت»، در دادگستری نیز طرح شکایت کردیم که به دستور مقام قضایی ابلاغی برای معلم ورزش و مدیر مدرسه شهید مفتح مزرعه شور صادر شد.


بازک‌دهی بابیان اینکه پس از اطلاع‌رسانی حادثه بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر، مدیر مدرسه شهید مفتح و مسئولان آموزش‌وپرورش کوهپایه نسبت به حل‌وفصل کدخدا منشانه این اتفاق به خانه این دانش‌آموز آمده و درخواست رضایت داشتند.

وی اضافه می‌کند: در حال حاضر نیز این دانش‌آموز با پولی که خانواده وی قرض کرده‌اند، در بیمارستان عسگریه شهر اصفهان، با موفقیت مورد معالجه قرارگرفته است.

شکسته شدن بینی دانش‌آموز مزرعه شوری عمدی نبود

اما سعید صدری کوهپایی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش کوهپایه نیز که معتقد است این حادثه عمدی نبوده است، در توضیح این حادثه به تابناک می‌گوید: شنیده‌ها حاکی از آن است که دانش‌آموز پشت معلم ورزش ایستاده بوده و این معلم از دانش‌آموز دیگری درخواست کرده تا توپ را برای وی بیاورد.

وی اضافه می‌کند: در این میان معلم در هنگام عبور از کنار «نعمت»  در حالتی که متوجه نشده دستش به بینی این دانش‌آموز برخورد کرده که درنهایت منجر به شکسته شدن بینی وی شده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان کوهپایه به برقراری تماس‌های مکرر از زمان وقوع این حادثه با خانواده دانش‌‌آموز آسیب‌دیده اشاره و اضافه می‌کند: در این راستا همچنین معلم خاطی به اداره آموزش‌وپرورش خوانده‌شده و نیز گزارشی در این رابطه برای اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ارسال‌شده است.

دلجویی تنها اقدام صورت گرفته

وی تنها اقدام انجام‌شده برای این دانش‌آموز را دلجویی تلفنی خود و حضوری مدیر و معلم ورزش مدرسه از این خانواده عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: بنابر اعلام خانواده «نعمت» این دانش‌آموز را برای درمان به بیمارستان عسگریه بردند که اعلام‌شده این بیمارستان نوبت درمان ندارد و به آن‌ها گفته‌اند چنانچه این بیمار تا ۱۹ روز آینده هم درمان نشود، مشکلی پیش نمی‌آید.

صدری کوهپایی  که توپ را در زمین بیمارستان عسگریه می‌اندازد،‌ اضافه می‌کند: بیمارستان عسگریه به این خانواده گفته بود، پس از خالی شدن نوبت درمان، به خانواده بازک‌دهی اطلاع می‌دهد تا برای درمان «نعمت» به بیمارستان مراجعه کنند.

وی که معتقد است معلم خاطی یکی از بی حاشیه‌ترین معلمان شهرستان کوهپایه است،‌ بیان می‌کند: خانواده این معلم از طبقه فقیر بوده و فیش حقوقی وی با کسورات ۸۰۰ هراز تومان است که باید نیمی از این حقوق را برای اجاره‌بهای خانه بپردازد.

معلم عذرخواهی کند؛ مقصر به نظر می‌آید!

رئیس اداره آموزش‌وپرورش کوهپایه که معتقد است معلم ورزش مدرسه شهید مفتح مزرعه شور نحوه برقراری ارتباطات اجتماعی را نیز به‌خوبی نمی‌داند،‌ اضافه می‌کند: ازاین‌رو، با توجه به اینکه امکان برخورد جدی از خانواده این دانش‌آموز می‌رفت ما اجازه ندادیم که معلم تا قبل از دو شب گذشته به منزل آن‌ها برود ضمن اینکه این معلم بر این باور است که اگر از خانواده این دانش‌آموز عذرخواهی کند، مقصر به نظر می‌آید.


وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش همه هزینه‌های درمانی «نعمت» را تقبل می‌کند و هزینه آن را نیز از معلم دریافت خواهد کرد،‌ می‌افزاید: اگر تاکنون موفق به پرداخت این هزینه نشده‌ایم به دلیل بسته بودن بخش مالی بوده و تا چند روز آینده همه هزینه‌های موردنیاز پرداخت خواهد شد.

صدری کوهپایی که معتقد است آموزش‌وپرورش به‌راحتی از کنار چنین اتفاقی نمی‌گذرد،‌ ادامه می‌دهد: پرونده این معلم خاطی در کمیسیون تخلفات اداری موردبررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانواده این دانش‌آموز مصدوم نیز تمایلی برای دریافت دیه ندارند، می‌گوید: در این راستا قرار است هزینه‌های بیمارستان را نیز در قالب وام به معلم خاطی پرداخت کنیم و ماهانه از حقوق وی کسر شود.

تکذیب مراجعه ۱۲ روز پیش دانش‌آموز مزرعه شوری به بیمارستان عسگریه

فرهاد شیرانی، معاون درمان بیمارستان عسگریه ضمن رد ادعای مراجعه قبلی این دانش‌آموز برای درمان به این بیمارستان می‌گوید: بیمارستان عسگریه بیمارستانی خیریه‌ای است و حتی در صورت پرداخت هیچ‌گونه‌ هزینه‌ای نسبت به درمان بیماران اقدام می‌کند.

وی بابیان اینکه با توجه به توصیفات انجام‌شده وضعیت این بیمار در حالت اورژانسی بوده و باید بدون نوبت معالجه می‌شد، ادامه داد: محال ممکن است که چنین بیماری به بیمارستان عسگریه مراجعه کند و بدون دریافت خدمات درمانی بیرون برود.

معاون درمان بیمارستان عسگریه با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مراجعه‌ای از این بیمار به بیمارستان ثبت‌نشده است، ادامه می‌دهد: این در حالی است که ما  همیشه نسبت به درمان بیماران آمادگی لازم را با حضور کادر پزشکی اضافه ‌داریم و با کمبود پزشک روبرو نیستیم.

وی می‌افزاید: حتی اگر این خانواده هزینه خدمات درمانی را نداشته باشد این بیمارستان می‌تواند از راه دیگر نسبت به تحقق مطالبات خود اقدام کند و در این زمینه مشکلی ندارد.

در شرایطی که همه مسئولان مدرسه مفتح، تلاش خود را برای عذرخواهی از خانواده «نعمت» به کار بسته‌اند و درصدد حل‌و‌فصل مشکل بدون دخالت دستگاه قضایی هستند، اما خانواده بازک‌دهی حاضر به مصالحه بر سر حقوق فرزند خود نیستند و هم‌اکنون نیز پرونده این جریان در کلانتری سجزی اصفهان باز است.

گفتنی است به گفته خانواده این دانش آموز، تاکنون مسئولان مدرسه مفتح قول پرداخت هزینه های درمانی نعمت را داده اند اما برای پرداخت هزینه امروز و فردا می کنند و گویی هنوز هیچ پولی دست نعمت و خانواده اش را نگرفته است!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
سلام.من یکی از اولیا ئ دانش اموز این مدرسه هستم. از شناختی که از این معلم دارم بعید به نظر میرسد کار این معلم عمدی بوده باشد. اولیائ این دانش اموز نیز باید با این قضیه کوتاه بیایند زیرا من موقعی که این معلم را دیدم بسیار ناراحت بود و اظهار میکرد دانش اموز مثل فرزندم میباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
دانش آموز بيمه حوادث است و تمام هزينه هاي درماني را بيمه حوادث ژرداخت مي كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
دانش آموز بيمه حوادث است و تمام هزينه هاي درماني را بيمه حوادث ژرداخت مي كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
من یکی از شاگردان این معلم بوده ام قبلا وبا توجه به شناختی که از این معلم دارم او معلمی مهر بان است و فک نمی کنم کار او عمدی باشد با تشکر مهدی قاسمی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
با سلام
این معلم از معلمان خوب این منطقه است , لازم به ذکر است بیمارستان عسکریه که خیریه ای است یعنی ماهم اگر پول نداشته باشیم به رایگان درمان می کنند
پاسخ ها
اصفهانی
| - |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
تعریف شما از معلم خوب، دقیقا چیه؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
با سلام
ایا ما هم به بیمارستان عسکریه (خیریه) است برویم رایگان درمان می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
لازم به ذکر است این دانش آموز مزرعه شوری یا به عبارتی ایرانی نیست و دانش آموز افغانی می باشد...
پاسخ ها
ولی
| - |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
انسان که هست
حقوق انسانی که دارد
چ فرقی می کند ایرانی یا افغانی؟
چون افغانی است، باید بینیش را شکست؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
به نظر من باید با این معلم ومدیر ومسولین به خاطر کوتاهی کردن برخورد کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
بعضی از دانش آمزان افغانی تاریخ تولد که در مدارک شناسایی آنها ثبت شده با سن واقعی تفاوت دارد واین دانس اموز ظاهرا باید سوم متوسطه باشد 2 بعضی از بچه ها انقدر لوس و بی تربیت هستند که هیچ زبانی جز زبان زور را نمی فهمند 3 معلم همه ی بچه ها را دوست دارد ولی بعضی از آنها از آن سوئ استفاده می کنند 4 |بعضی از بچه ها ذاتا دوست میدارند اذیت کنند وبه قول علما ژن آنها قابل تعدیل هست ولی قابل اصلاح نیست
پاسخ ها
ولی
| - |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
خب که چی؟
چون سن واقعیش بیشتر از سن شناسنامه ایش است، باید بینیش شکسته شود؟
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
معلم بی تقضیراست تقصیرکار دانش آموز است من این معلم را میشناسم او معلم برادرمن است ک برادر میگویدمقصردانش آموز است
پاسخ ها
اصفهانی
| - |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
دانش آموز هر کاری هم کرده باشد، معلم حق دست درازی به او را نداشته
واقعا که
|
-
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
اینها کیند که انقدر سنگ این معلم را به سینه می زنند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار