خراسان جنوبی: میزبان همایش دوسالانه ملی اموزش ابتدائی و تجلیل از پدر علم تعلیم وتربیت کشور
مدیرکل آموزش و پرورش استان: برگزاری همایشی در این سطح در استان خراسان جنوبی با حضور دوتن از وزرا و معاون سازمان برنامه بودجه و 600 چهره علمی کشوری بی سابقه است/ بسیاری از استان های کشور متقاضی برگزاری این همایش بودند/ امید است یافته های این همایش در نظام تعلیم و تربیت کاربردی شود و دانش آموزان از نتایج آن بهره مند شوند
کد خبر: ۱۴۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 21 December 2015

همایش ملی دو سالانه آموزش ابتدائی کشور و بزرگداشت دکتر غلامحسین شکوهی اولین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی و پدر علم تعلیم و تربیت  5 و 6 دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم و تحقیقات و جمعی از مهمانان کشور و مقامات استانی در سالن دانشگاه پیام نور استان برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این خبر اظهار داشت:  این همایش در سطح استان خراسان جنوبی با حضور دوتن از وزرا و معاون سازمان برنامه بودجه و 600 چهره علمی  کشوری  بی سابقه می باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان های کشور متقاضی برگزاری این همایش بودند، گفت: خراسان جنوبی با توجه به توانمندی هایی که در سطح استان دارد این تکلیف را بر عهده گرفت.

لامعی با بیان اینکه  استان خراسان جنوبی برای نخسیتن بار میزبان این همایش است، افزود: ابتدایی، مهمترین مقطع تحصیلی است و در کشور ۷ میلیون نفر دانش آموز و در استان ۹۳ هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه دوره ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی است که شخصیت دانش آموزان در این دوره تحصیلی شکل می گیرد و حساس ترین مقطع تحصیلی است افزود: یکی از رویکردهای این همایش تجلیل از پدر تعلیم و تربیت دکتر شکوهی است که اولین وزیر آموزش و پرورش کشور از استان خراسان جنوبی بوده است.

لامعی ادامه داد: برای این همایش  تاکنون یکهزار و ۷۳۵ مقاله به دبیرخانه همایش ملی آموزش ابتدایی در بیرجند ارسال و مورد داوری  بنام کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد مقاله یکصد مقاله در همایش ارائه خواهد شد، افزود: ۲۶۹ پوستر نیز به این همایش رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار امیدواری کرد: یافته های این همایش در نظام تعلیم و تربیت کاربردی شود و دانش آموزان از نتایج آن بهره مند شوند.

لامعی با اشاره به اینکه دستاوردهای دانش آموزان سطح استان در قالب نمایشگاهی به معرض دید عموم در می آید، گفت: می توان از طریق این همایش توانمندی ها و ظرفیت های استان را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه این همایش یک رویداد بزرگ در استان خراسان جنوبی است، افزود: با حضور دکتر فانی یک مجتمع آموزشی فرهنگی به نام دکتر شکوهی در خیابان غفاری کلنگ زنی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: بعد از همایش معاونین آموزش و پروش اداره کل استانها با برگزاری جلسه ای کمیته بررسی یافته های همایش را بررسی خواهند کرد.

لامعی با اشاره به اینکه مجموعه مقالات این همایش در دو جلد کتاب به چاپ می رسد، خاطرنشان کرد: یک جلد کتاب در همایش توزیع می شود و جلد دیگر بعد از اتمام همایش برای شرکت کنندگان ارسال می شود.

وی با اشاره به برنامه های جانبی این همایش گفت برگزاری نمایشگاه و شب شعر در شهرستان خوسف زادگاه دکتر شکوهی از برنامه جانبی این همایش است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار