مشاور امور اجرایی و برنامه‌ریزی وسرمایه‌گذاری استاندار نبود بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف را مهم‌ترین مشکل توسعه‌ای استان دانست.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 19 December 2015

 ملک محمد قربان‌پور 25 آذرماه در کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: باتوجه به سرانجام رسیدن برجام و ایجاد زمینه‌های مساعد سرمایه‌گذاری وتجارت در کشور باید تلاش شود تا سرمایه گذاران داخلی وخارجی جذب استان شوند.

وی نبود بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف را مهم ترین مشکل توسعه‌ای استان دانست و گفت: باید در راستای ایجاد بسته‌های مختلف سرمایه گذاری در استان تلاش جدی شود.

مدیرکل جهادکشاورزی استان در این کارگروه با اشاره به تولید مازاد سیب زمینی در استان ومشکلات کشاورزان در راستای نگه‌داری وفروش آن، اظهار کرد: امسال بیش از 50 درصد از سیب زمینی تولیدی استان در انبارها ذخیره شده که ما آمادگی سورت و بسته‌بندی این محصول را داریم.

وی افزود: امسال بیش از 220هزارتن سیب زمینی در استان ذخیره شده است که بین 150 تا 160 هزارتن آن مازاد مصرف استان است.

ذبیح‌الله غریب با اشاره به اهمیت صادرات این محصول در راستای حمایت از تولید کننده، تصریح کرد:صادرات این محصول به عراق و روسیه درحال پیگیری است.

وی با شاره به شروع بحث خرید تضمین سیب زمینی در کشور، گفت: چهارمحال وبختیاری چهارمین استان کشور است که مجوز خرید تضمین سیب زمینی را گرفته است.

غریب اظهار کرد: خرید تضمین کیلویی 360 تومان است درحالی که قیمت سیب زمینی در بازار بالاتر بوده و کسی زیر بار فروش به این قیمت نمی‌رود.

به گزارش ایسنا،در این کارگروه مشکل بانکی شرکت مس هفشجات مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد بانک ملت 9ماه به این شرکت فرصت دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار