معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان همدان گفت: کمیته فناوران و ایده های فناورانه برتر فناوران و ایده های فناورانه برتر این استان را شناسایی و معرفی کرد.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 17 December 2015

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان همدان گفت: کمیته فناوران و ایده های فناورانه برتر فناوران و ایده های فناورانه برتر این استان را شناسایی و معرفی کرد.

به گزارش ایرنا؛محمد نصیری افزود: در این دوره از جشنواره استانی، 60 طرح فناورانه در حوزه های مختلف شامل مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، صنایع دستی، شیمی و مواد، مهندسی پزشکی، صنایع غذایی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و مهندسی عمران به دبیرخانه این جشنواره مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: این طرحها توسط سازمانهای دولتی، واحدهای صنعتی، شرکتهای خصوصی و افراد حقیقی ارایه شده اند.

نصیری افزود، داوری این طرحها در شش روز و با حضور داوران تخصصی و براساس آیین نامه ارزیابی ابلاغی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام پذیرفته است.

وی گفت: از بین طرحهای دریافتی هفت طرح به عنوان فناور برتر و سه طرح به عنوان ایده فناورانه برتر انتخاب و نتایج آن در ستاد هفته پژوهش و فناوری همدان به تصویب رسید.

وی یادآوری کرد: طرحهای منتخب در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی همدان در کنار سایر دستاوردهای پژوهش مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و ادارات مختلف استان در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفت.

هفت طرح فناورانه امسال شامل موتورهای استپر پیشرفته (استپر موتور)، سامانه اندازه گیری و مدیریت چاههای پیزومتری، تولید نانو پوشش های سخت و مقاوم بر روی قالب ها و ابزارهای صنعتی، تولید اکسید تیتانیوم، سیستم پاستوریزاتور مایع تخم مرغ، بذرکار، کود کار کشت مستقیم دیم و دستگاه مانیتورینگ عروق است.

همچنین ایده های فناورانه برتر استان همدان در سال جاری شامل آبگرمکن سرشیری هوشمند، نرم افزار تولید تصاویر سی تی اسکن چهار بعدی مبتنی بر واقعیت افزوده پویا، ساز چهار نای، سیستم ارتقاء نی هفت بند است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار