مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد گفت: دولت با سرمایه‌گذارانی که اقدام به تولید برق خورشیدی کنند، قرارداد 20 ساله تضمینی امضا می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 17 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدحسن صباغ‌زادگان،  در سومین پنل تخصصی مراسم هفته پژوهش و فناوری در استان یزد با عنوان نقش پژوهش و فناوری در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: قدرت نصب ‌شده برق نیروگاهی در یزد 2 هزار مگاوات است که این میزان تا پایان سال جاری به 2 هزار و 500 مگاوات افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در کشور حدود 75 هزار مگاوات نیروگاه نصب‌ شده با سوخت فسیلی داریم، بیان کرد: در روزهای اوج مصرف برق در تابستان، بین 50 تا 55 هزار مگاوات امکان تولید برق وجود دارد و به ازای هر کیلووات تولید برق، یک ‌سوم تا یک‌ چهارم لیتر گازوئیل مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد افزود: برای 320 مگاوات تولید برق در یک ساعت، 80 هزار لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که با سوخت گازوئیل، گازهای مونوکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و دی‌اکسید کربن در فضا باعث مشکلات محیط زیستی و آلودگی هوا می‌شود.

صباغ‌زادگان با بیان اینکه سیاست‌های کشورهای توسعه‌ یافته مانند آلمان در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای و استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر است، تاکید کرد: در حال حاضر در کشور ما نیز تسهیلات خوبی برای تشویق سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر گرفته ‌شده است.

وی با اشاره به مصوبات دولت برای قیمت خرید انرژی تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: دولت انرژی تولید نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت 20 کیلووات و کمتر را 9هزار و 770 ریال خریداری خواهد کرد ضمن اینکه قرارداد تضمینی خرید 20 ساله برق با سرمایه‌گذاران منعقد می‌‌کند.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست تخصصی از اخذ مجوز از مرکز ملی توسعه فناوری‌های خورشیدی در پژوهشگاه نیرو برای ایجاد پژوهشگاه انرژی خورشیدی در یزد خبر داد.

امیرشریف یزدی با تشریح کاربردهای پسیو در مصرف و مزایای فناوری خورشیدی عنوان کرد: از مزایای کاربردهای پسیو نزدیکی زیاد به حوزه بهداشت و سلامت است که جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی استان یزد برای مطالعات مشترک در این زمینه تاکنون برگزار شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار