معاون وزیر آموزش و پرورش: ایده شهرداران مدارس در خدمت هم‌افزایی شهرداری و آموزش‌و‌پرورش است
شهردار تبریز،گفت: پایه‌گذاری فعالیت شهرداران مدارس، ایده ارزشمندی است که در خدمت تعالی فکری و عملی نسل‌های آتی خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 09 December 2015

به گزارش تابناک تبریز از روابط عمومی شهرداری تبریز، دکتر صادق نجفی، در مراسم اعطای احکام شهرداران مدارس، با بیان این‌که در یک سال گذشته شاهد فعالیت 19 شهردار مدرسه در سطح شهر تبریز بودیم، اظهار داشت: نتایج ارزشمندی که این اتفاق در سطح مدارس، در برداشته، شهرداری و آموزش‌و‌پرورش را مصمم کرده تا دور جدید این طرح را با انتخاب 41 شهردار، تداوم ببخشد.

وی با بیان این‌که امروز بخش عمده‌ای از مسئولیت کشور در حوزه‌های مختلف، مرهون فرزندان انقلابی و ارزشی آذربایجان و تبریز است، خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: زمان، بسیار گذراتر از آن است که انسان در دوران جوانی، تصور کند؛ بنابراین از همین امروز باید خود را مهیای نقش‌آفرینی در حوزه‌ها و مسئولیت‌های بزرگ شهر و کشور عزیزمان کنید.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که «شهر آگاه و شهروند آگاه» یک شعار فرهنگی در مجموعه شهرداری است، گفت: با تکیه بر این شعار و همتی که شهرداران مدارس به کار می‌گیرند، می‌توان ایده‌های موثر مدیریت مدارس را به مدیریت شهری انتقال داد.

ایده شهرداران مدارس در خدمت هم‌افزایی شهرداری و آموزش‌و‌پرورش است

عمادی در مراسم اعطای احکام شهرداران مدارس، با بیان این مطلب اظهار داشت: علم ماهیت فرهنگی دارد و مقوله‌ای است که شکوفایی آن، نیازمند ارتقای هر سه وجه فرهنگی است.

وی اضافه کرد: از وجه سوم فرهنگ، در مباحث نظری به «تمدن» یاد می‌شود؛ اعتلای این وجه ارزشمند، نیازمند تقویت سخت‌افزارهای حوزه فرهنگی و بهبود محیط فرهنگی شهر است.

رییس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ما به عنوان متولیان امر دانش، مسئول انتقال و ارتقای فرهنگ در بین نسل‌ها هستیم.

عمادی با اشاره به ماهیت مشترک فرهنگی در خدمات شهرداری‌ها و متولیان آموزشی، اظهار داشت: شهرداران با برخورداری از ماموریت های خدماتی و قشر آموزش و پرورش با داشتن وظایف فرهنگی، در تحقق این شاخص مهم، نقش تعیین کننده دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که امروز شهرداری‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌های مدرسه‌سازی کشورمان نقش اساسی دارند، اضافه کرد: این تاثیرگذاری باید در برنامه‌های پرورشی نیز نمود داشته باشد.

عمادی خاطرنشان کرد: امروزه، در بسیاری از شهرهای منسجم دنیا، برنامه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و محتوایی، با محوریت مشترک شهرداری‌ها و فرهنگیان پیگیری می‌شود.

وی ایده شهرداران مدارس را در همین راستا موثر ارزیابی کرد و افزود: شهرداران مدارس، با داشتن پشتوانه مشترک شهرداری و آموزش‌و‌پرورش، می‌تواند پیوند دو مجموعه را استحکام بخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار