معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: در استان همدان هیچ گونه مرکز تخصصی ترک اعتیاد به صورت اختصاصی برای بانوان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 09 December 2015

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: در استان همدان هیچ گونه مرکز تخصصی ترک اعتیاد به صورت اختصاصی برای بانوان وجود ندارد.

امیر کوکاییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان دو کمپ ترک اعتیاد بانوان در نهاوند و همدان و 17 مرکز درمان متادون‌تراپی وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه در دو سال گذشته رشد اعتیاد در زنان دو برابر شده است که عوامل مختلفی همچون وجود آرایشگاه‌هایی که زنان را به لاغری ترغیب و تشویق می‌کنند، رشد طلاق در جامعه، وجود فشارهای روحی و روانی می‌تواند از عوامل رشد اعتیاد در چند سال اخیر باشد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان به یکی دیگر از مسائل اساسی گسترش اعتیاد در زنان اشاره کرد و گفت: فرهنگ جامعه به گونه‌ای در مواجهه با این مسئله دچار قبح‌شکنی شده است و در چند سال گذشته مواد مخدر از نوع سنتی به سوی صنعتی شدن سمت و سو گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان هیچ گونه مرکز تخصصی ترک اعتیاد به صورت اختصاصی برای بانوان وجود ندارد، در ادامه سخنانش تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان در این راستا برای آگاه‌سازی افراد از عوارض و خطرات اعتیاد تاکنون 340 هزار نفر را در محیط‌های مختلف دانشگاهی، محیط کار و محلات مورد آموزش قرار داده است تا این افراد از اثرات مصرف مواد مخدر و پیامدهای آن آگاه شوند.

کوکاییان بیان کرد: در هشت ماهه امسال در مجموع 8 هزار و 700 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد استان برای ترک اعتیاد خود مراجعه کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسان معتقدند اضطراب و افسردگی، پرخاشگری، کاهش تمرکز و عدم اعتماد به نفس و خودباوری از عوامل روانی موثر گسترش اعتیاد در جامعه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار