کد خبر: ۱۴۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 08 December 2015

به گزارش تابناک یزد،مدير دفتر مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شركت آبفا گفت: با توجه به آغاز فصل زمستان و ادامه روند سرما و يخبندان، حفاظت از كنتور و تاسيسات آب جهت جلوگيري از يخ زدگي و خسارات احتمالي توسط مشترکان ضروري است.

 "سياوش پاكدل" اظهار کرد: تركيدگي كنتورها علاوه بر وارد كردن خسارت ناشي از تخريب ساختمان، منجر به هدرروي حجم بسيار زيادي آب نيز مي شود كه جلوگيري از اين امر به وسيله‎ي روش‎هاي بسيار ساده قابل پيشگيري است.

وی تنها روش كارآمد جهت جلوگيري از يخ زدگي كنتور را عايق‎‎بندي مناسب آن عنوان كرد .

پاکدل در ادامه بهترين روش جهت حفاظت از كنتور آب را استفاده از خاك اره عنوان كرد و گفت: برای این کار می‎‎توان داخل حوضچه كنتور را از كف حوضچه تا درب حوضچه با كيسه‎‎ي نايلون در بسته محتوي خاك اره پر کرد و در انتها با قرار دادن يك نايلون بزرگ زير درب حوضچه از ورود رطوبت به داخل حوضچه كنتور جلوگيري کرد.

وي استفاده از البسه، پتوي كهنه، پشم شيشه‎‎ي فويل‎‎دار و حتي قرار دادن موكت داخل حوضچه كنتور  را از ديگر روش‎‎هاي مؤثر جهت جلوگيري از سرمازدگي كنتور معرفي كرد .

مدير دفتر مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد هم چنين عايق بندي لوله هاي آب بدون حفاظ را داراي اهميت دانست و ادامه داد: معمولاً تركيدگي لوله‎‎هاي آب، در هنگام شب كه بيشترين برودت هوا وجود دارد و آب نيز در لوله‏‏ها ساكن است، اتفاق مي افتد .

وي در رابطه با اقدامات انجام شده بعد از يخ زدگي كنتور، خاطرنشان كرد: در صورت يخ زدگي كنتورهاي آب، شهروندان از به كار بردن شعله مستقيم يا ريختن آب جوش روي آن خودداري و فقط از حرارت غيرمستقيم مانند سشوار جهت آب كردن يخ كنتور استفاده کنند .

پاكدل در پایان نیز يادآور شد: حفاظت از كنتورهاي ديواري بايد به صورت جدي‎‎تري انجام گيرد چرا كه احتمال تركيدگي اين كنتورها نسبت به كنتورهاي زميني بسيار بيشتر است، همچنين منازل غير مسكوني  و اماكن تجاري به دليل عدم استفاده از آب در شب بيشتر در معرض اين خطر قرار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار