١6آذر، روز دانشجو، یادآور روز روحیه ضد مثلث شوم استعمار،استبداد واستثمار جامعه دانشجویان کشور، فرصتی مغتنم برای ادای احترام وتکریم نسبت به منزلت والای اگاهی بخشی ،خرد ورزی و دانش اندوزی در جامعه است.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 07 December 2015
این روز خجسته یادآور خروش اعتراض دانشجویان در برابر دیکتاتوری شاه است و امروز امیدوارم مطالبات به حق سیاسی و صنفی دانشجویان به جد مورد توجه ورسیدگی صاحب منصبان قرارگرفته و دانشجویان همواره در کانون توجه آنان قرارگیرند.
مراسم سخنرانی در دانشگاهها به خوبی در کمال آزادی درقالب مفاد قانون اساسی برگزار و با پاکسازی عناصر تندرو و خودسر و پرخاشگر در دانشگاهها ، رفتارهای فراقانونی و غیرقانونی تشنج آفرین در مراسم سخنرانی دانشگاهها صورت نپذیرد.
عموم مسولین امر به جد از حقوق دانشجویان صیانت و با رفتارهای خودسرانه وعناصر اخلال گر خود حق پندار مجدانه برخورد قاطع به عمل آورند.
بی تردید دانشگاهها همواره در عرصه مقدرات جامعه ما جایگاهی برجسته و تاثیر گذار داشته والبته این نقش در برهه های حساس و سرنوشت ساز همچون پیروزی انقلاب اسلامی ،دوران دفاع مقدس وحماسه های سیاسی فراموش نشدنی و نمایان تر است.
این مصداق بارز همان تعبیر بلند حضرت امام خمینی (ره)است که دانشگاه را مبدا تحولات قلمداد کردند. ازاین رو در موقعیت بسیار حساس کنونی داخلی و خارجی کشور،حضورفعال وپرنشاط تر دانشگاه و نقش افرینی کارسازتر آن در عرصه های گوناگون خاصه انتخابات های پیش رو، به مثابه یک خواست ملی تلقی می شود. معتقدم هیچ جنبه ای از ابعاد علمی ، فرهنگی و سیاسی منزلت دانشگاه نباید فدای جنبه دیگر شود.
دانشگاه همواره می بایست کانون دانش پژوهی ، خردورزی ،ژرف اندیشی ،نقد و روشنگری اندیشمندانه باشد و هرعامل محدود کننده و اخلالگر در این نقش افرینی،مغایر مصالح نظام و منافع ملی تلقی می شود.
بی تردید فضای عمومی حاکم بر دانشگاهها ورویکرد اکثریت قاطع دانشجویان وهمت عمومی تشکل های اصیل دانشجویی در راستای اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و تحقق خواسته های به حق ملی است و بنابراین می بایست با نگرش اعتماد امیز و امید بخش و خوش بینانه تمامی علاقه مندان به سرنوشت نظام مواجه گردد. هراقدامی که شکاف میان نظام و مردم و بویژه دانشجویان بیانجامد ضربه به انقلاب اسلامی است.
ظاهرا بهانه جوی ها، دام گستری های گروه های خودسر وجریان های افراطی نااگاهانه و اگاهانه درحق دانشگاه ودولت پایانی ندارد و بایستی به جد برخورد لازم بعمل آید و دانشگاه باید تاثیر گذاری خویش درجامعه را حفظ کنند.
حرکت متعهدانه دانشجویی نشان می دهند که از بلوغ و عقلانیت کافی برخوردار است وبایستی با هرگونه افراطی گری و خشونت افرینی باهرنام و شعار،در محیط های دانشجویی ، در برابر حق و مطالبات ومراسمات دانشجویان برحورد قاطع عاجل صورت پذیرد.
*نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
کدوم نماینده است ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
آیا فقط ظاهررا باید دید؟ آیا می بینند در پیام نور چه می گدرد؟چگونه بیت المال حیف ومیل می شود؟
آیا این توجه به مطالبات دانشجویی است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار