رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه نهاوند سرآمد اماکن تاریخی، مذهبی و طبیعی استان است، گفت: ساماندهی موزه‌های تاریخ و فرهنگ، موزه حمام حاج‌آقا تراب و موزه شهدا نیز در دستور کار است.
کد خبر: ۱۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ 17 March 2015

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه نهاوند سرآمد اماکن تاریخی، مذهبی و طبیعی استان است، گفت: ساماندهی موزه‌های تاریخ و فرهنگ، موزه حمام حاج‌آقا تراب و موزه شهدا نیز در دستور کار است.

به گزارش فارس؛ محسن جانجان ، با بیان اینکه 26 اسفند مسابقه سبزه‌آرایی در ایام نوروز در نهاوند برگزار می‌شود، افزود: مسابقه پخت شیرینی‌های سنتی نهاوند نیز برگزار خواهد شد که از برترین‌ها در روز 26 اسفند تجلیل می‌شود.

وی از افتتاح نمایشگاه عکس گردشگری و جاذبه‌های تاریخی نهاوند در موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند خبر داد و بیان داشت: 25 اسفند طرح مانور ترافیکی و ستاد اجرای خدمات سفر را همزمان با سراسر کشور در نهاوند برگزار خواهیم کرد.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند گفت: ساماندهی موزه‌های تاریخ و فرهنگ، موزه حمام حاج‌آقا تراب و موزه شهدا نیز در دستور کار است که تا مسافران بتوانند به سهولت از این موزه بازدید کنند.

وی از ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در این ایام خبر داد و افزود: این بازارچه با ایجاد 12 غرفه در مرکز شهر و مقابل شهرداری نهاوند برپا می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند با اشاره به اینکه نهاوند از نظر دارا بودن اماکن تاریخی، مذهبی و طبیعی در استان سرآمد است، اظهار کرد: موزه حمام حاج‌آقا تراب، مسجد جامع آستان مقدس شاهزاده محمد، موزه تاریخ و فرهنگ، سراب گیان، سراب گاماسیاب و تپه‌گیان از جمله نقاطی است که سالانه میزبان بسیاری از مسافران است.

وی در خصوص ساماندهی سراب گاماسیاب برای پذیرایی از مسافران و گردشگران بیان کرد: استاندار در سفر خود به نهاوند با حضور در سراب گاماسیاب، خواستار ساماندهی این مکان تفریحی شد.

جانجان ادامه داد: بر این اساس علاوه بر توجه به ورودی این مکان، مشکل سیستم روشنایی، سکوی آلاچیق، سرویس بهداشتی، آنتن‌دهی تلفن همراه و.... نیز حل شد.

وی با تأکید بر اینکه امسال میزان مسافران در نهاوند افزایش می‌یابد، افزود: امسال در سراب گیان و گاماسیاب فضای متفاوتی را داریم و نهاوند آماده پذیرایی از مسافران خواهد بود.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند اظهار کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها، ساماندهی اماکن تفریحی و توجه به تبلیغات، پیش‌بینی می‌کنیم امسال مسافران بیشتری، نهاوند را انتخاب کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار