رئیس کل دادگستری یزد از انجام دیرهنگام استعلام‌ها از دادگستری برای ایجاد واحدهای صنعتی در استان یزد انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 06 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا حبیبی  در دیدار قضات و مسئولان دستگاه قضایی استان یزد با رئیس سازمان محیط‌زیست اظهار داشت: اهمیت محیط‌زیست به خاطر اهمیت داشتن انسان است و محیط‌زیست نیز نگاه ویژه‌ای به سلامت انسان و محیط پیرامون او دارد.

وی با تأکید بر اینکه جسم و روان سالم نیاز به محیط‌زیست سالم دارد، عنوان کرد: محیط‌زیست و سلامت دو مقوله وابسته به یکدیگر هستند و لازم است برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها در جامعه، به حفاظت از محیط‌زیست اهمیت ویژه‌ای نشان داده شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: توجه ویژه به پیشگیری از مسائلی است که دستگاه قضائی به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهد زیرا وقتی جرم واقع شد، بحث مقابله پیش می‌آید اما پیشگیری اثر بیشتری دارد و تمامی این موارد در حوزه‌های زیست‌محیطی نیز مصداق دارد.

حبیبی تأکید کرد: اگر در سطح کلان کشور، یک کمیته پیشگیری از وقوع جرائم زیست‌محیطی تشکیل شود و به استان‌ها تسری پیدا کند، برای راه‌های پیشگیرانه موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث واحدهای صنعتی و تولیدی، عمده پرونده‌های زیست‌محیطی استان یزد را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: یزد به خاطر خشک‌سالی به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و بنابراین شاهد استقرار واحدهای صنعتی بسیاری در استان یزد هستیم اما برخی از این واحدها مشکلاتی دارند که باید قبل از ایجاد برطرف می‌شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: استعلام‌های مورد نیاز از دستگاه قضایی به موقع از سوی مقامات ذی‌صلاح انجام نمی‌شود که این امر برخورد با افراد متخلف و مشکلات احتمالی را دشوار می‌کند زیرا برخی طرح‌ها از ابتدا نباید مورد موافقت قرار گیرند.

حبیبی تاکید کرد: بعد از صدور مجوز و زمانی که هزینه برای ایجاد یک واحد صنعتی می‌شود، جلوگیری از آن دشوار خواهد بود.

وی افزود: مرجع قضایی در بسیاری از موارد از مخاطرات زیست‌محیطی آگاه است و به محیط‌زیست اجازه داده به صورت جدی با این مخاطرات برخورد کند و در مواردی حتی اقدام به تعطیلی موقت واحدهای تولیدی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار