از ابتدای سال تاکنون؛
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم از مصالحه ۷۷ درصد مراجعات به مراکز مشاوره نیروی انتظامی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 05 December 2015
به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد صادقی با اشاره به اهمیت بالای مشاوره و مشورت در دین اسلام، گفت: اهمیت رویکرد جامعه محوری پلیس به خوبی خود را در حوزه مشاوره و مددکاری به عنوان یک اقتدار نرم نشان می‌دهد که ارائه خدمات رایگان به اقشار مختلف، ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی و اعتماد آمیز بین پلیس با مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتارهای ناهنجار و بزهکاری، تلاش در جهت از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها، آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی، افزایش مهارت‌های زندگی و مهارت حل مشکلات و تقویت فعالیت‌های جایگزینی برای افراد در معرض خطر از جمله اهداف تأمین مشاوره در پلیس است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد: در حوزه کار پلیس یکی از راه‌های توسعه امنیت روانی و پیشگیری از وقوع برخی انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، خدمات مشاوره و مددکاری به صورت علمی است.

وی گفت: وجود تیم تخصصی در اداره مشاوره شامل کار‌شناسی، روان‌شناسی، مددکار اجتماعی، روان سنج و مشاورین حقوقی و انتظامی، حضور و مراجعه زیاد به این مرکز و کاهش محسوس پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی و پیگیری مددکاری، رفع مشکل مراجعین از نتایج مثبت فعالیت این مراکز است.

صادقی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۴۰ مراجعه در اداره مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان قم بررسی شده است که چنانچه در هر مراجعه حداقل ۲ نفر حضور داشته باشند و برای هر نفر نیز حداقل ۲ جلسه مشاوره در نظر گرفته شده باشد می‌توان گفت بیش از ۴۰ هزار جلسه در مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان قم برگزار شده است.

وی عنوان کرد: آمار مراجعین به مرکز مشاوره و مددکاری بر اساس نوع خدمات مراجعه در سال جاری سه هزار و ۹۶۰ مورد و آمار مراجعین به دوایر مددکاری کلانتری‌ها پنج هزار و ۴۰۰ مورد بود که ۷۷ درصد از مراجعات به مصالحه رسیده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: در سال جاری ۵۰۴ جلسه سخنرانی در مدارس و مساجد با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی از طرف مشاورین برگزار شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار