امام جمعه ملایر گفت: اختلاف، جنگ و خونریزی هایی که امروز در سراسر جهان به وجود آمده، به دلیل نبود اخلاق و عدم تمسک به قرآن و دین اسلام است.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 05 December 2015

امام جمعه ملایر گفت: اختلاف، جنگ و خونریزی هایی که امروز در سراسر جهان به وجود آمده، به دلیل نبود اخلاق و عدم تمسک به قرآن و دین اسلام است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید رضا فاضلیان در خطبه های نمازجمعه ملایر در مسجد جامع این شهر افزود: اگر به درستی به فرامین قرآن، عترت رسول خدا(ص) و دین اسلام عمل شود، بر روی کره زمین هیچگونه اختلاف، جنگ و درگیری وجود نخواهد داشت.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت رسول خدا(ص) در 28 ماه صفر اظهار کرد: اخلاق رسول خدا(ص) یکی از سه عامل مهم بقای اسلام است که در پیشرفت مسایل اسلام بسیار اثرگذار است و مسوولان کشور باید نسبت به پیروی از اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) و پیاده کردن آن در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کتاب قرآن یکی از دو معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) است، افزود: بشر به طور کلی در هر رشته ای ترقی می کند و هر دکتر، مهندس، مجتهد و فیلسوفی در هر دوره ای نظرش فرق می کند، اما آیات و سوره های قرآن از اول تا آخر اختلافی با هم ندارند و تمسک به آن موجب عدم اختلاف در بین مسلمانان است.

حجت الاسلام فاضلیان پیروی از رسول خدا(ص) را راه رسیدن به خدا و دوست داشتن خدا دانست و ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) تنها فرزند رسول خدا(ص) بود که نسل و ذریه پیامبر اکرم(ص) را ادامه داد و نازل شدن سوره مبارک کوثر بر قلب پیامبر اکرم(ص) پاسخی به تمام جاهلان روزگار بود.

وی همچنین با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: همان اندازه که قیام امام حسین(ع) برای اسلام مفید بود، صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز برای اسلام مفید بود و اگر این صلح صورت نمی گرفت، امروز اثری از شیعه نبود.

خطیب جمعه ملایر همچنین با تقدیر از تلاش و همت مردم ملایر در پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: اربعین ریشه اش در بعثت پیامبر اکرم(ص)، غدیر و عاشورا است و مردم امسال در اربعین حسینی حرکت بسیار خوبی را در پذیرایی و استقبال از زوار و راهپیمایان اباعبدالله الحسین(ع) انجام دادند که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام فاضلیان 27 ماه صفر آغاز هفته وقف را از دیگر مناسبت های ماه صفر عنوان کرد و افزود: مسوولان اوقاف باید مراقبت های لازم را به عمل آورند که موقوفات در راستای نیت واقف هزینه شود و به خصوص مغازه دارانی که بنای آنها وقفی است، نسبت به پرداخت اجاره آن کوتاهی نکنند، چراکه طرح حساب آنها خداوند است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار