دو خبرنامه تابناک گیلان (46+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که چهل و ششمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 03 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که چهل و ششمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.


میراث فرهنگی گیلان که باید جوابگوی این سرقت باشد

تابناک گیلان: سال تاسیس مسجد جواد الائمه یا همان مسجد غروی لنگرود 1290 می باشد , به عبارتی این مسجد صد و چهار سال پیش ساخته شده است.

به گزارش تابناک گیلان، سال گذشته هیئت امنای مسجد با کمک مردم و خیرین در حال تعمیر مسجد و نمای بیرونی بودند که عزیزان پرتلاش و زحمتکش میراث فرهنگی از راه رسیدند و گفتند : چون مسجد قدمت 100 ساله دارد و جزء آثار ثبت شده ملی می باشد نباید تعمیر بشود و جلوی مرمت را گرفتند و این در حالی بود که هیئت امنای مسجد که سالیان سال در حال خدمت گذاری به مسجد بودند از ثبت شدن مسجد در آثار تاریخی روحشان خبر نداشت!

قبل از آغاز عملیات مرمت،اوقاف و امور خیریه به دلیل نداشتن بودجه جواب گوی درخواستهای اعضای هیئت امنا برای پرداخت هزینه ها ی تعمیرات نبودند،ولی به محض انجام عملیات جلوی آن را به دلیل نداشتن مجوز گرفتند و حالا مدتی است که بیش از یک سال از این ماجرا می گذرد و کسی نمی پرسد در مسجد که قدمتی صد ساله داشت چه شد ؟ مگر میراث فرهنگی نمی گفت این مسجد حتی نباید مرمت شود ؟ در مسجد جزو میراث فرهنگی نبود ؟

این کاشی کاری که مشاهده می کنید جای آن در تاریخی مسجد گذاشته شده است!






مهمان کشی در فریدونکنار و سرخرود

تابناک گیلان: چهارشنبه شب گذشته بیش از ۱۵۰۰ غاز خاکستری مهاجر که خسته و گرسنه با موج دوم مهاجرت تازه از راه رسیده بودند به وسیله تورهای غیر قانونی صید شدند. هیچکس جلوی این قتل عام را نگرفت و با قانون شکنان برخورد نکرد.

به گزارش تابناک گیلان، امروز صبح بار دیگر صیادان فریدونکنار و حسین آباد سرخرود با استفاده از هوای مه آلود (که دید پرندگان را کم میکند) باری دیگر دست به کشتار وسیع غاز های مهاجر زدند. حیوانات بی پناهی که برای بقای نسل از یخبندان فرار کرده بودند و به دنبال غذا به سمت مازندران آمدند غافل از اینکه مازندران نقطه پایان پروازشان خواهد بود.

در چند روز گذشته بیش از سه هزار غاز وحشى در این منطقه صید و شکار شده اند! حرص و ولع بی پایان ... تا نابودی کامل طبیعت.





در شالیزارها تورهای بزرگ که طول آنها به ۷۰ متر و عرض آنها به ۲۴ متر میرسد به کمین پرنده های مهاجر نشسته اند در حالیکه اداره محیط زیست مازندران مهر ماه امسال بر پایی دام هوایی، شب دام، گذر و دیگر روش های صید غیر مجاز پرندگان وحشی را ممنوع اعلام کرده بود.

غاز به دام افتاده برای نجات خود و جفتش تلاش زیادی میکند. تقلای غاز وحشت زده در لابلای طناب های ضخیم تورهای ویژه منجر به زخمی شدن و عذاب حیوان میگردد. سپس صیادان برای مقابله با مقاومت غاز بالهایش را میشکنند. نهایتا سر غازها یکی یکی (جلوی یکدیگر) بریده میشود.

در روز های عادی قیمت لاشه غاز در بازار به ۲۰۰ هزار تومان میرسد...


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار