همچنین بحث حقوق شهروندی و اجتماعی، امور مربوط به ارتقای فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه، توسعه ورزش با هدف ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان و در نهایت توجه به تبریز گردی دانش آموزان، از جمله مباحث دیگری است که باید سرلوحه فعالیت شهرداران مدرسه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸ 14 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز جعفر پاشایی مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در جلسه مشترک مدیران شهرداری و آموزش و پرورش با شهرداران مدارس، سیاست راهبردی در دوره فعلی مدیریت آموزش و پرورش استان را، توسعه مشارکت عمومی عنوان نمود.

وی در این نشست، ضمن تقدیر از شهردار تبریز و معاونان و مدیران شهرداری و آموزش و پرورش، گفت: سیاست راهبردی ما در این دوره از مدیریت آموزش و پرورش،  بر اساس توسعه مشارکت بین مسوولین و شهروندان و خانواده های محترم تدوین شده است و در این مشارکت، هدف ما جلب کمک های مالی نیست؛ بلکه برجسته کردن عملکردشهرداران مدارس به صورت جدی است تا در راه تحقق اهداف پیش بینی شده، از وجود آنان نیز بهره مند شویم.

وی با اشاره به جایگاه شهرداران مناطق در سطوح کلان مدیریتی، خاطرنشان کرد: بین وزارتخانه آموزش و پرورش و شورای عالی استان، تفاهم نامه ای منعقد شده است که بحث و جایگاه شهردار- مدرسه را تقویت می کند و همین تفاهم نامه، می تواند در استفاده از ظرفیت بالای مدارس استان، ما را یاری دهد.

وی با اشاره به پاره ای از این ظرفیت ها خاطرنشان کرد: برای تغییر رفتار در یک جامعه، مدارس بهترین خاستگاه محسوب می شوند و با توجه به این که حدود 300هزار نفر از650هزار دانش آموزی که در استان هستند، در تبریز تحصیل می کنند، می‌توان  آنان رابه عنوان یک پل ارتباطی درتسری مفاهیم شهروندی و فرهنگی به خانواده ها و در نهایت به کل جامعه، دانست.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان با مثبت ارزیابی کردن این گونه همکاری ها، تصریح کرد: خوشبختانه چشم انداز بسیار مثبت و امیدوار کننده ای برای مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش و دانش آموزان در زمینه مسایل شهری، دیده می شود که انشالله این مشارکت و همکاری در مورد شهرداران مدارس، قوت و نمود بیشتری داشته باشد.

پاشایی با اشاره به همکاری شهرداری تبریز در ایام بازگشایی مدارس افزود: شهرداری تبریز با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک، همکاری بسیار نزدیکی با آموزش و پرورش استان داشته و حتی در این زمینه، نزدیک به 30 میلیارد ریال به این اداره کمک مالی نموده است که بنده، این مورد را در جلسه مشترک با وزیر محترم آموزش و پرورش، به سمع و نظرایشان رسانده ام و جا دارد همین جا، از جناب آقای دکتر نجفی و معاونان و مدیران ایشان به خاطر بذل توجه ویژه به مسایل آموزش و پرورش، قدردانی کنم. 

پاشایی همچنین در مورد حوزه های فعالیتی شهرداران مدرسه گفت: این عزیزان، می بایست به مسایل مهم شهر نگاهی ویژه داشته باشند که به عنوان نمونه می توان به حوزه های حمل و ترافیک، مدیریت پسماند، زیباسازی و تنظیف شهری و فضای سبز، اشاره نمود و شهرداران مدارس، باید در این زمینه ها بیشتر فعالیت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین بحث حقوق شهروندی و اجتماعی، امور مربوط به ارتقای فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه، توسعه ورزش با هدف ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان و در نهایت توجه به تبریز گردی دانش آموزان، از جمله مباحث دیگری است که باید سرلوحه فعالیت شهرداران مدرسه قرار گیرد.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان، همچنین به تاثیر شهرداران مدرسه در دیدگاه دیگر دانش آموزان اشاره کرد و افزود: شهرداران جوان ما باید نمونه ای از وثوق و اعتماد باشند و از این ظرفیت برای ارتقای کمی و کیفی سطوح دانش اموزی در حوزه مدرسه و شهر بهره ببرند.

وی، مسؤولیت پذیری در بخش تعلیم و تربیت، تعهد شهروندی، مشارکت جمعی در بحث توسعه شهر و رفتار جمعی را از دیگر مشخصه های شهرداران مدارس خواندو گفت: باید با کمک شما عزیزان به عنوان شهروندان فرهیخته شهر، شعار شهر ما، خانه ما در عمل اتفاق بیفتد و بتوانیم شهروندان آینده را با حس قوی مسؤولیت پذیری، تربیت کنیم.

وی در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد که دامنه همکاری های شهرداری تبریز و  اداره کل آموزش و پرورش استان، بیش از پیش، گسترش یابد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار