معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل گفت: آمل بر روي سه گسل قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 29 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، احمد منفرد در هفدهمین مانور زلزله و ایمنی در هنرستان دخترانه رازی شهرستان آمل عنوان کرد: آخرین اقدام نیز بعد وقوع زلزله است که توسط دستگاه‌های اجرایی، نیروهای امدادی با وجود یک مدیریت واحد در دستور کار قرار می‌گیرد که برگزاری این مانورها نیز به منظور آماده‌سازی این دستگاه‌ها است.
منفرد گفت: اقدامات وقوع زلزله همان پناه‌گیری سریع و مطمئن با ایجاد خونسردی است که هنگام ساخت ساختمان‌ها با وجود استفاده از اسکلت‌های مستحکم و ایمن، افراد با خونسردی در زمان وقوع زلزله به سمت آن به پناه‌گیری بپردازند.
اين مسئول افزود: اقدامات قبل از زلزله همان فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم جهت ایمن‌سازی ساختمان‌ها، فضاها و خیابان‌ها و پل‌ها است که باید از سوی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری با اجرای ماده 17 به اجرا درآید.
فرماندار ويژه آمل عنوان كرد: با توجه به اینکه ژاپن در دنیا بیشترین زلزله را به خود اختصاص داده است به دلیل وجود ساختمان‌های ایمن و محیا بودن دستگاه‌هایشان کمترین آسیب را می‌بینند.
منفرد با بيان اینکه زلزله موجب تخریب ساختمان‌ها، فضاها و خیابان‌ها می‌شود، يادآور شد: این آسیب‌ها به دلیل عدم آمادگی و ایمن نبودن ساختمان‌ها به وجود می‌آید.
اين مسئول با اعلام اینکه شهرستان آمل تاکنون شاهد زلزله دلخراشی بوده که نمونه‌اش در سال 36 واقع در سنگچال با هفت ریشتر بوده که دچار آسیب‌های جانی و مالی شده بود، خاطرنشان کرد: این شهرستان متاسفانه بر روی سه گسل کوه، جلگه و بایجان واقع شده است.
اين مسئول با بیان اینکه در دنیا حوادث و بلایای بسیاری داریم که آن را بالغ بر 300 نوع عنوان کردند، بیان کرد: از این تعداد حدود 95 درصد آن را با حداقل یک رویداد در ایران پیش‌بینی شده است.
وی با تاکید براینکه زلزله یا زمین‌لرزه حرکات و ارتعاشات داخل زمین است که بخشی از پوسته زمین شکسته و زلزله شکل می‌گیرد، ابراز داشت: ایران بر روی کمربند اصلی دو گسل بزرگ البرز و زاگرس واقع شده است.
به گزارش ايسنا، مدیر آموزش و پرورش آمل در این مانور بيان كرد: امسال برای نخستین بار علاوه بر نصب دو چادر درمانگاه اضطراری از سوی جمعیت هلال‌احمر با هماهنگی اداره بهزیستی چادر طرح محب در این مدرسه استقرار یافته که به مداوای آسیب‌دیدگان زلزله به لحاظ روحی و روانی  می‌پرداختند.
وي با بیان اینکه مانور زلزله هر ساله با حضور کمیته 17‌گانه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و ایمنی این شهرستان در یکی از مدارس به اجرا درآمد، بیان کرد: این مانور به منظور آمادگی دانش‌آموزان و مربیان مدارس جهت مقابله با بروز زلزله برگزار می‌شود.
حمید محمدنسب با تاکید براینکه امسال برای نخستین بار این مانور در هنرستان دخترانه به اجرا درآمد، ابراز داشت: با هماهنگی دستگاه‌های هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از نیروهای امدادی بانوان مورد استفاده قرار گرفته است.
وی يادآور شد: قبل از برگزاری این مانور دانش‌آموزان و مربیان این هنرستان از سوی مربیان امدادی و نجات‌گران مورد آموزش‌های لازم قرار گرفتند در زمان مانور از آمادگی کامل برخوردار باشند.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار