امام جمعه گرمی مغان گفت: پیام استکبارستیزی امام حسین (ع) همیشگی است و همایش زائران اربعین حسینی، فریاد رسای این پیام ماندگار است.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 27 November 2015
به گزارش ایرنا حجت الاسلام یدالله صفری در خطبه های نماز جمعه شهر گرمی افزود: زنده نگه داشتن نام سرور شهیدان عالم به معنی زندگی شرافتمندانه است و بعد از 14 قرن حرکت پرشور و با احساس کاروان چند میلیونی زائران اربعین حسینی ریشه در معرفت مسلمانان به پیام نهضت کربلا دارد.
وی در بخش دیگر سخنانش شایعه تملک ساختمان دارالقرآن گرمی توسط امام جمعه این شهر را بی اساس خواند و آن را تکذیب کرد.
وی اظهار کرد: قبلا زحمت تهیه زمین، اخذ سند مالکیت و ساخت ساختمان دارالقرآن را برعهده گرفته بودم و بعد از تکمیل آن، در مقابل اصرار یکی از فعالان دارالقرآن استان مبنی بر نامگذاری ساختمان به نام دارالقرآن اردبیل، مخالفت کردم و به علت فعالیت موسسه قرآنی در گرمی، ساختمان را به نام دارالقرآن گرمی به ثبت رساندم.
خطیب جمعه گرمی بیان کرد: سپس اداره کل راه و شهرسازی ساختمان مذکور را به اداره کل اوقاف و امور خیریه واگذار کرد و این اداره کل نیز بدون توجه به عواقب عنوان وقف بر ساختمان مذکور، آن را تحویل گرفت و به نظر من هر دو اداره کل یادشده در این اقدام مرتکب تخلف شدند.
صفری ادامه داد: ساختمان دارالقرآن گرمی با اعتبار دولتی احداث شده و اگر هزینه کرد اعتبار دولتی برای آن تخلف بوده است، باید با خاطی برخورد شود.
امام جمعه گرمی در ادامه سخنانش از رواج رویه نادرست بی تعهد بودن به پرداخت بدهی در این شهر گلایه کرد و مسوولان را به بررسی و رفع سریع این مشکل فراخواند.
حجت الاسلام صفری گفت: جایگاه سی ان جی شهرداری گرمی به علت بدهی کلان به اداره گاز در معرض تعطیلی است در حالی که ادارات دیگر بدهی خود را به شهرداری نمی پردازند و نهاد شهرداری با درآمد کم و ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان، در ارائه خدمات شهری دچار مشکل می شود.
وی افزود: یکی از ادارات از سال 91 به مبلغ 80 میلیون ریال به استخر ورزشی بدهکار است و استخر نیز از بابت بهای گاز مصرفی 60 میلیون ریال به اداره گاز بدهی دارد و در نهایت با قفل درب استخر ورزشی، مجموعه ای ورزشی و تفریحی که با بیت المال احداث شده بلاتکلیف مانده است.
وی اظهار کرد: بسیاری از مردم نیز اقساط تسهیلات مسکن خود را پرداخت نکرده اند و بعد از اقدام حقوقی بانک مسکن، به سراغ من می آیند تا با حل مشکل از عواقب اقدام بانک عامل علیه آنها جلوگیری کنم و این امر نادرست است.
وی ادامه داد: البته ریشه بخشی از این مشکل به فقر مردم برمی گردد و هستند و باید برای حل این مشکلات توجه جدی داشته باشم.
شهر گرمی، مرکز گرمی مغان با 28 هزار نفر جمعیت در شمال اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار