نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: در واقع بسیاری از کارخانه‌جات به دلیل شرایط سخت اقتصادی اجناسشان در انبارها باقی مانده است و به جای کارخانه داری، انبارداری می کنند.
کد خبر: ۱۳۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 27 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان، همزمان با نزدیک شدن به روزهای انتخابات حضور شخصیت های سیاسی و چهره‌ها در استان‌ها و شهرستان ها نیز با برنامه‌ها و اهدافی خاصی تر دنبال می شود که در همین راستا، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در دولت احمدی نژاد که یکی از نامزدهای احتمالی مجلس دهم به شمار می رود، به شهرستان گلپایگان سفر کرد و در جمع بسیجیان این شهرستان با بیان اینکه در قضیه برجام مقام معظم رهبری فرمودند «به دشمن نمی شود اعتماد کرد»، افزود: آنگونه که مسایل در حال پیگیری و رویداد است به این نتیجه سخنان مقام عظمای ولایت نیز در حال نزدیک شدن هستیم.

حجت الاسلام مصلحی به انفجارات و وقایع تروریستی در کشور فرانسه اشاره کرد و گفت: چگونه است که چنین حادثه ای در یک کشور اروپایی آن همه بازتاب فراوان داشته اما در کشورهای مسلمان عراق، افغانستان، سوریه و لبنان با انفجارها و عملیات تروریستی به رهبری استکبار هیچ گونه عکس العملی برای دنیا ندارد.

تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی نیز دیگر رویداد مهم استان در حوزه اقتصادی بود که باز هم به صحنه دیالوگ‌های پینگ پونگی سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و زرگرپور استاندار استان تبدیل شده بود.

سهل آبادی در این مراسم، با بیان اینکه مسئولان باید توجه بیشتری به صادرات غیرنفتی داشته باشند، افزود: باید در دولت، تدبیری اندیشیده شود که با توجه به ایجاد زمینه‌ای مناسب در دنیا برای ارتباط با ایران، زمینه صادرات محصولات داخلی که موتور محرکه توسعه کشور است، فراهم شود.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با گلایه از عدم حضور وزیر صنعت و یا معاون وی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی تصریح کرد: اصفهان استانی با هشت هزار واحد تولیدی در امر صادرات بسیار موفق عمل کرده است و بر این اساس انتظار می‌رفت که مقام وزارت یا حداقل معاون وی در این جلسه حضور پیدا می‌کرد تا بخشی از مطالبات صادرکنندگان به استحضار وزیر برسد.

نباید شاهد اشک صادرکنندگان باشیم

وی ادامه داد: اگر به واقع به صادرات اهمیت می‌دهیم نباید اشک صادرکننده را شاهد باشیم.

سهل آبادی با بیان اینکه در تدوین قوانین صادراتی توجهی به صاحبان این عرصه و تولیدکننده ایرانی نشده است، ابراز داشت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌توانند اقتصاد کشور را دگرگون کنند و بر این اساس مهمترین افرادی که می‌توانند در سیاست‌گذاری‌های مباحث صادرات نقش ایفا کنند، فعالان این عرصه هستند و باید به نقش آنها در این امر توجه شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه نرخ بیکاری در استان سربه فلک می‌زند، بیان داشت: کارخانه‌ها در استان یکی پس از دیگری دچار مشکل و مجبور به تعدیل نیرو می شوند و این مسئله نیازمند پیگیری مجدانه مسئولان استانی است.

وی اضافه کرد: در واقع بسیاری از کارخانه‌جات به دلیل شرایط سخت اقتصادی اجناسشان در انبارها باقی مانده است و به جای کارخانه داری، انبارداری می کنند که باید به این وضعیت رسیدگی شود.

سهل آبادی با اشاره به اینکه به دلیل عدم حمایت های بانکی، برخی سرمایه گذاران، سرمایه خود را از دست داده اند، تصریح کرد: در این میان گویی به تنها چیزی که توجه می شود دریافت دیون از اصحاب کسب و کار و پرداخت جریمه دیرکرد است.

استاندار اصفهان هم در این مراسم، گفت: دیگر زمان طرح صورت مسئله صادرات استان در جلسات گردهم‌آیی فعالان اقتصادی به پایان رسیده است و با توجه به شناسایی راهکارها در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت انتظار داریم به جای پرداختن به مشکلات و یافتن راهکارها به دنبال اجرایی شدن راهبردی آنها و رفع مشکلات راهکارهایی باشیم که اجرایی نشده است.

30 درصد بچه‌های "کات" فرزندان طلاق‌اند

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از زنان جامعه جزو زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های لازم باید در خصوص تحکیم خانواده و ممانعت از فروپاشی خانواده‌ها در دستور کار باشد، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که رشد زنان سرپرست خانوار منطقی نیست و ما هر آنچه هم که برنامه داشته باشیم و خدمات اجتماعی ارائه دهیم بازهم از این رشد عقب هستیم.

فرهمندپور در ادامه با اشاره به مقایسه هرم سنی سرپرست زنان و مردان سرپرست خانوار در استان‌های مختلف کشور گفت: میانگین سنی زنان سرپرست خانوار استان در کشور بالای ۵۰ سال و میانگین سنی مردان سرپرست خانوار ۳۵ تا ۴۷ سال است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بچه‌های کانون اصلاح و تربیت دارای مشکلات جدی خانوادگی هستند، ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد از این افراد نیز فرزندان طلاق هستند.

شهرک سلامت در آستانه بهره برداری

شهردار اصفهان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی احداث پروژه شهرک سلامت اصفهان گفت: این پروژه اوایل سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این شهرک مساحتی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع دارد و ۳۶ کلینیک تخصصی در آن بهره‌برداری خواهد شد و این فضا آماده میزبانی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مسلمان نشین است.

مصطفی معین در همایش اصلاح طلبان نجف آباد و تیران و کرون، گفت: اصلاح طلبی یک وظیفه و مأموریت الهی است. چون این خطاب از خدا به پیامبر ماست که برای خدا به پا خیزید.

وزیر علوم دولت اصلاحات در سخنانش با اظهار خوش‌بینی نسبت به نتیجه رویکردی که از سوی اصلاح طلبان در پیش گرفته شده است خاطرنشان کرد: اگر تیغ استصواب به آن صورت که در چند مجلس قبلی به کار گرفته شده، استفاده نشود و توصیه هم می کنیم که این کار انجام نشود و اجازه انتخاب مستقیم به مردم داده شود؛ مطمئنا انتخاب اکثریت مردم در یک فضای سالم، عادلانه و رقابتی بهترین انتخاب خواهد بود، شک نکنید. خرد جمعی قطعا بهتر از آن است که چند نفر برای یک ملت 80 میلیونی تعیین تکلیف کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار