در گفتگو با تابناک تهران عنوان شد؛
تابناک تهران- سخنگوی شورای نگهبان گفت: پس از ثبت نام کاندیداها در 28 آذرماه هیئت اجرایی شورای نگهبان و هیئت نظارت کار را آغاز می کنند.همه فعالیت های کاندیدا از جمله اطلاعاتی که تلگرام می شود مثبت یا منفی در سوابق آن ها نگه‌داری می شود. تا زمان بررسی این موارد نمی شود گفت تخلف بوده یا خیر؟
کد خبر: ۱۳۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 23 November 2015
نجات الله ابراهیمیان در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره زمان تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات 94  اظهار داشت: پس از ثبت نام کاندیداها هیئت اجرایی شورای نگهبان و هیئت نظارت کار را آغاز می کنند. بررسی سوابق داوطلبان در مراجع 4گانه و صلاحیت آنها از 29 آذر ماه 94 تا 9 دی ماه 94 (ظرف 5 روز از هر استعلام) انجام می‌شود.

وی درباره فعالیت های مجازی برخی داوطلبان در تلگرام و نرم افزارهای پیام رسان دیگر افزود: همه فعالیت های کاندیدا چه آشکارا و چه در فضاهای مجازی مثبت یا منفی در سوابق آن ها نگه داری می شود. تا زمان بررسی این موارد نمی شود گفت تخلف بوده یا خیر؟

ابراهیمیان اظهار داشت: صحت و سقم لیست های انتخاباتی که هم اکنون به گروه ها ارسال می شود هم بررسی خواهد شد، نامه های علیه کاندیدا و افترا و شکایت ها اگر وجود داشته باشد در سوابق ضبط شده و در زمان خاص خود بررسی می شود.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان از نظر حقوقی کسی را در ایران به خاطر عدم التزام به شرع و قانون اساسی محاکمه نمی‌کنند یا پرونده تشکیل نمی‌دهند که سابقه‌ای در مراجع چهارگانه شود. بنابراین شورای نگهبان با توجه به اختیاری که دارد، درباره صلاحیت‌ها، از سایر دلایل اثباتی همچون تحقیق از مطلعان و معتمدان محلی، اظهارات داوطلبان، سخنرانی‌ها، آثار یا کتاب‌هایشان استفاده می‌کند. معتمدین عنوان عامی است که هم می تواند یک دانشگاهی باشد هم  یک  معلم و یا یک مسجدی.

وی همچنین درباره تایید صلاحیت کاندیداهایی که از هم اکنون کاندیداتوری خود را اعلام کرده و در نظر برخی سیاسیون رد صلاحیت می شوند هم گفت: تا زمان ثبت نام نمی شود گفت این افراد رد یا تایید می شوند. تا زمان موعد شورای نگهبان اظهار نظری درباره این افراد نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار