سرپرست تاکسیرانی شهرداری اردبیل:
سعیدی در مورد دریافت کرایه به صورت نقدی و حل مشکل دریافت کرایه‌ها و مشکل پرداخت پول خرد به مسافران تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با اجرایی شدن این پروژه به همراه نصب کارت بلیط یا کارت‌خوان در تاکسی‌ها بتوانیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷ 23 November 2015

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: در حال حاضر سه هزار و 483 دستگاه تاکسی روزانه بیش از 350 هزار نفر از شهروندان اردبیلی را در قالب ناوگان تاکسیرانی جابجا می‌کنند.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، رحیم سعیدی در گفت ‌و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اردبیل که از سال 76 فعالیت خود را با یک‌هزار و 200 دستگاه خودرو برای ارائه خدمات به مردم آغاز کرده، در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده و امروز تعداد خودروهای ناوگان به سه هزار و 483 دستگاه رسیده است.

در صدد نصب دستگاه‌های مکانیزه دریافت کرایه هستیم

وی تصریح کرد: این تعداد خودرو در سطح شهر و شهرک‌های اقماری جدیدالتأسیس در خدمت شهروندان است و روزانه بیش از 350 هزار نفر را جابجا کرده و به آنها ارائه خدمات می‌کند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: تاکسی‌های مرکز استان به صورت گردشگری، خطی، تاکسی ویژه فرودگاه و تاکسی بی‌سیم فعالیت می‌کند به طوریکه در برنامه توسعه پنجم در حوزه حمل و نقل عمومی برای تاکسیرانی‌های شهری در کشور سهم 25 درصدی جابه‌جایی مسافر در نظر گرفته شده که سازمان تاکسیرانی اردبیل در تحقق این برنامه گام‌های مؤثری را برداشته است.

سعیدی با بیان اینکه ما حتی بیشتر از برنامه توسعه پنجم در جابه‌جایی مسافر درون‌ شهری سهم ایفا کردیم، افزود: به دلیل نبود مترو، قطار شهری و... بیشترین جابه‌جایی توسط ناوگان تاکسیرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از تمام ظرفیت ناوگان تاکسیرانی استفاده شده و حتی 658 دستگاه تاکسی که عمر بالای 10 سال دارند، در این چرخه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ما از طریق دریات تسهیلات بانکی تلاش می‌کنیم تا از طریق ستاد مدیریت نوسازی و حمل و نقل نسبت به نوسازی ناوگان تاکسی اقدام کنیم به طوریکه در حال حاضر 19 درصد کل ناوگان تاکسی اردبیل احتیاج به نوسازی دارد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل بیان کرد: امیدواریم با همت مسوولان به ویژه فرماندار و شهردار تا پایان سال آینده نوسازی این ناوگان به شکل کامل انجام شود که مالکان تاکسی تا سقف 200 میلیون ریال از تسهیلات بانکی و 50 میلیون ریال ارزش خودروی اسقاط شده خود دریافت می‌کنند.

سعیدی با بیان اینکه در چند سال اخیر هیچ‌گونه افزایش در تعداد ناوگان تاکسی نداشتیم اما با توجه به افزایش جمعیت مهاجرت‌ها و راه‌اندازی شهرک‌های جدید در سال‌های آینده نیاز به توسعه احساس می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های آتی باید برای شهرستان اردبیل سهمیه جدیدی اختصاص یابد تا در شهرک‌ها به صورت خطی این تاکسی‌ها به کارگیری شود.

وی برنامه‌های آتی این سازمان را اصلاح چارت و تشکیلات سازمانی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ساماندهی خطوط تاکسی‌های خطی و سازماندهی کلیه ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر اعلام کرد و ادامه داد: مکانیزه کردن سیستم بایگانی، ‌راه‌اندازی سیستم جامع نرم‌افزاری مدیریت و نظارت، آموزش شهروندان و رانندگان تاکسی، پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها و مکان‌یابی پایانه مسافرگیری در هسته مرکزی در اولویت برنامه‌هاست.

سعیدی موضوع آموزش رانندگان را با اهداف افزایش سطح امنیت و ایمنی سفر برای شهروندان یادآور شد و گفت: اهدای یک دستگاه کپسول اطفای حریق سه کیلویی به همراه آموزش‌های رانندگان در اطفای حریق و مشارکت‌ دادن آنها در صورت انجام عملیات در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح لباس متحد‌الشکل تاکسیرانان خبر داد و افزود: برخورداری تاکسیرانان از یک دست کاپشن و دو شلوار به همراه دو پیراهن متحد‌الشکل برای استفاده در زمان فعالیت روزانه مورد توجه است.

سعیدی در مورد دریافت کرایه به صورت نقدی و حل مشکل دریافت کرایه‌ها و مشکل پرداخت پول خرد به مسافران تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با اجرایی شدن این پروژه به همراه نصب کارت بلیط یا کارت‌خوان در تاکسی‌ها بتوانیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ رویکرد ما کمک به رانندگان در ارائه خدمات کیفی‌تر با دغدغه و دردسرهای کمتر است و خود صاحبان تاکسی شرکت‌های تعاونی را تشکیل دادند تا در واگذاری لاستیک و دیگر قطعات لوازم یدکی به صاحبان تاکسی با قیمت مناسب انجام وظیفه کنند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و ضرورت ارائه خدمات شایسته رانندگان تاکسی ما با رانندگانی که در این ایام نسبت به جابه‌جایی مناسب هموطنان اقدام کرده و یا از سوار و پیاده کردن مردم اجتناب کنند، موارد تشویقی و تنبیهی را در نظر گرفتیم که اعمال می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار