فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان از برگزاری یک هزار و 700 عنوان برنامه در هفته بسیج سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 18 November 2015

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان از برگزاری یک هزار و 700 عنوان برنامه در هفته بسیج سالجاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ؛ سردار غلامعلی ابو حمزه روز دوشنبه با تشریح برنامه های هفته بسیج در جمع خبرنگاران افزود: 29 آبانماه تا پنجم آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: هفته بسیج همانند سایر هفته دارای پایان نیست بلکه این هفته آغازی برای ترویج یک تفکر و اندیشه و فرهنگسازی آن در جامعه است.

فرمانده سپاه استان همدان اظهار کرد: بسیج به عنوان یک تفکر ارزشی هرجا که وارد شده با توفیق و سربلندی خارج شده است.

سردار ابوحمزه شهید سرلشگر همدانی را نمونه یک بسیجی دانست و گفت: برنامه های هفته بسیج همزمان با اربعین شهید همدانی آغاز می شود.

وی اظهار کرد: باید ابعاد شخصیتی سرلشگر همدانی برای جوانان بازگو شود چون این شخصیت الگوی شایسته ای برای جوانان است.

وی تاکید کرد: چنانچه جوانان با فرهنگ بسیج و بسیجی آشنا شده و شخصیتهایی همچون سرلشگر همدانی را الگو قرار دهند به سمت سایتهایی که انحراف فکری ایجاد می کنند کشیده نمی شوند.

وی با ذکر اینکه شعار هفته بسیج امسال 'بسیج دست قدرت خداست' نامگذاری شده گفت: رونمایی از بلوار بسیج و میدان فرودگاه به نام شهید همدانی، گردهمایی با حضور روحانیون، امامان جمعه و جماعات و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از مهمترین برنامه های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه همدان افزود: 17 نفر از اعضای بسیجیان پایگاه ها، حوزه ها، گردانها و مجامع بسیج همدان در یک برنامه ملی در تهران تقدیر می شوند که 10 نفر از این تعداد بانوان بسیجی هستند.

سردار ابوحمزه افزود: علاوه بر این دو نفر از پاسداران از جمله مجتبی روشن روان مسئول بسیج مداحان و سرهنگ پاسدار رستمی فرمانده ناحیه ملایرتوسط ستاد کل سپاه پاسداران تقدیر می شوند.

وی از برگزاری میقات صالحین در حاشیه نماز جمعه خبر داد و گفت: در راستای تولید انیمیشن با همکاری صدا و سیما 'نبرد خلیج فارس 2' اکران می شود.

وی همایش پیاده روی خانوادگی بسیجیان، حضور سازمان یافته در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و گشایش نمایشگاه استانی اقتصاد مقاومتی، همایش استکبار ستیزی، نشستهای فرهنگی و سیاسی، همایش تجلیل از فرماندهان پیشکسوت طرح سفیران هدایت و اعزام بانوان مبلغه به مناطق محروم و طرح آیه های آرامش با محوریت تفسیر سوره نور از هفته بسیج تا دهه فجر را از برنامه های هفته بسیج برشمرد.

فرمانده سپاه همدان گفت: سومین روز هفته بسیج به عنوان 'بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی' نامگذاری شده است که در راستای اقتصاد منقاومتی سال گذشته 160 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 16 درصد به متقاضیان و کارآفرینان پرداخت شد.

سردار ابوحمزه با ذکر اینکه امسال این رقم به 240 میلیارد ریال افزایش یافت گفت: سال گذشته با حمایت بسیج سازندگی سپاه از طرح های اقتصاد مقاومتی دوهزار و 200 فرصت شغلی ایجاد شد.

وی بیان کرد: یکی از عوامل موثر در ازدواج جوانان داشتن شغل است که بسیج سازندگی با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی زمینه ایجاد فرصتهای شغلی را ایجاد کرده است.

وی علت اصلی ورود سپاه به مسایل اقتصادی را تدبیر رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر توجه به استحکام درونی نظام است که در این راستا از ایجاد بنگاههای اقتصادی کوچک و زود بازده حمایت شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار