مطبوعات استان قم، دوشنبه 25 آبان ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ برگزاری همایش سیل و راهکارهای پیشگیری از سیلاب های شهری، تجهیز اتوبوس ها و تاکسی ها به کتابخانه، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و رکود طرح های شهری، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۳۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲ 17 November 2015
روزنامه شاخه سبز 

در سرمقاله این روزنامه به قلم سید علی بابامیری با عنوان «مسئولیت دینی و انقلابی جامعه مدرسین» آمده است: «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و پیش از آن مورد توجه مومنان و انقلابیان بوده است و مردم متدین در تصمیم گیری های حساس به نظر این ارگان مهم که از علما و دانشمندان آگاه به مسائل سیاسی و فقهی تشکیل شده است، احترام می گذاشته و می گذارند.» 
این نشریه به نقل از رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی قم نوشته است: طرح پیشگیری از تنبلی چشم که از نخستین روزهای آبان ماه آغاز شده است تا 15 آذر ماه سال جاری ادامه دارد و در این راستا باید 56 هزار کودک قمی مورد معاینه قرار بگیرند. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ برگزاری همایش سیل و راهکارهای پیشگیری از سیلاب های شهری در قم، مشکل مالی دلیل اصلی رکود طرح های شهری است، شهرداری به دنبال اتمام طرح های نیمه تمام است، 100 اتوبوس و تاکسی در قم به کتابخانه مجهز می شوند، راهیابی دو کشتی گیر قم به جام بین المللی کودک، ایثار ماهان تندیس قم صدرنشین لیگ برتر بسکتبال با ولیچر شد، تیم فوتبال صبای قم در عطش پیروزی و تیم بسکتبال بانوان نادر شیمی قم در صدر جدول مسابقات کشوری، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این روزنامه به نقل از آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نوشت: امیدواریم غربی ها و کشورهایی که تروریست ها و داعش را حمایت و تجهیز می کنند، دست از حمایت بردارند زیرا اگر اینها حمایت نشوند بسرعت از بین می روند.

این نشریه در گزارشی به معارفه حسن صبوری بعنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم اشاره کرده و به نقل از سید سعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی نوشته است: پرونده مسکن مهر تا شهریور 95 بسته می شود. 

این روزنامه به نقل از حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم آورده است: کتابخانه های عمومی قم در وضع مطلوبی نیستند و امیدوار هستیم با شروع فعالیت های انجمن خیرین کتابخانه ساز استان قم این وضع بهبود یابد. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ برگزاری جشنواره فرهنگی هنری کاتبان وحی نبوی، توفیق در جذب بخش خصوصی شاخصی برای ارزیابی عملکرد مدیران استان، رسیدگی به شکایت های مردمی با آغاز طرح خرید کالای ایرانی، معرفی برترین های دو صحرانوردی نوجوانان قم و دعوت دو تکواندوکار نوجوان یاسین پیشرو قم به تیم ملی، اشاره کرد.

روزنامه ایمان

عنوان نخست این روزنامه به سخنان حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد برجسته حوزه علمیه قم اختصاص دارد و به نقل از این استاد حوزه نوشته است: تعبیرهای به کارگرفته شده از سوی بزرگان حوزه، در واقع مهر تایید نهایی شرعی، فقهی و حوزوی بر برجام است.

این نشریه درگزارشی به قلم مریم حسینی با عنوان «محکی برای مدیریت شهری قم» با اشاره به سرمای هوا و بارش های روزهای اخیر، گزارشی از میزان آمادگی دستگاه های گوناگون اجرایی استان در این زمینه منتشر کرده است. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ اعزام 10 هزار دانش آموز قمی به اردوی راهیان نور، برخورد قاطعانه پلیس با ناهنجاری های اجتماعی در وسائل نقلیه، اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی، بهره برداری از 32 طرح محرومیت زدایی در هفته بسیج،اعلام زمان ثبت نام مجدد جریمه ریالی سربازی، صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم شد، هشت هزار واحد مسکونی در روستاهای قم باید مقاوم سازی شوند و برداشت از سفره های زیرزمینی قم 40 درصد بیش از حد مجاز است، اشاره کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار