دانشگاه تبریز با بیش از 27 طرح و محصول دانش بنیان در سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در تبریز حضوری گسترده داشت.
کد خبر: ۱۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 16 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی محققان دانشگاه و شرکت های دانش بنیان دانشگاه تبریز در غرفه های مختلف موضوعی و همچنین غرفه ای با محوریت رادار به مساحت150 مترمربع در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

در این نمایشگاه طرح ها و محصولات دانش بنیانی چون تولید دستگاه آندوسکوپی انعطاف پذیر، نانو لوله های کربنی فوق سبک، تولید سنگ های گرانیتی، کف پوش های یکپارچه پلیمری، تولید رویان حیوانات اهلی و حیوانات در حال انقراض، تولید اکیسد آهن و مس به روش مگناتیزی و ... برای بازدید علاقمندان ارایه شده بود.

همین گزارش حاکی است: در غرفه رادار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز، طرح های انجام شده توسط اساتید و دانشجویان این دانشکده به نمایش گذاشته شده بود.

پردازش سیگنال های دریافتی رادار، انگشت نگاری RF، پردازش و تفسیر تصاویر رادار و سنجش از راه دور راداری، طراحی آنتن های رادار به صورت آرایه فازی و سیستم تغذیه آنها، سیستم متمرکز سپر موشکی مبتنی بر رادار، طراحی سیستم رادار زیر زمینی (GPR)، جایگزینی آنتن های انعکاسی و آرایه فازی با آرایه های انعکاسی، برخی ادوات مایکروویویی مانند ترکیب کننده ها (Combiners)، بخشی از کارهای ارایه شده توسط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه در این نمایشگاه بود.

همین گزارش حاکی است: در طول برگزاری این نمایشگاه، دکتر سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر شمخالی، رییس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی پدافند هوایی از غرفه های این دانشگاه بازدید و ضمن آشنایی از نزدیک با طرح ها و ایده های دانش بنیان این دانشگاه، این طرح ها مورد توجه آنها قرار گرفت.

سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در تبریز، از 21 آبان ماه به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز، توسط استانداری آذربایجان شرقی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی برای بازدید علاقمندان بر پا شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار