کد خبر: ۱۲۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵ 24 December 2015
به گزارش «تابناک یزد»،  هفتاد درصد بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند. دیابت و بالا بودن چربی‌های خون نیز از علل زمینه‌ای آن است.

کبد چرب از بیماریهای شایعی است که در صورت پیشرفت به نارسایی این عضو حیاتی بدن می انجامد. شیوه های غلط زندگی ، نوع تغذیه و فعالیت کم بدنی، سبب شیوع بیماری کبد چرب در کشورهای در حال توسعه به ویژه در جامعه شهری شده است.
بیماری کبد چرب  زمانی رخ می‌دهد که کبد در شکستن چربی ها دچار مشکل می‌شود و با جمع شدن چربی در بافت‌های کبد، فرد دچار کبد چرب می‌گردد. این بیماری خود نیز به چند دسته تقسیم شده و در شدیدترین مراحل باعث سیروز کبدی و یا زخم و سپس نارسایی کبدی می‌ شود.
اغلب بیماران ۴۰تا۶۰ سال سن داشته ودر زنان شایع‌تر است.کبد چرب در کودکان با سن بالاتر از ۱۰سال نیز می‌تواند ایجاد شود .
 این اختلال کبدی مزمن بوده و برای سال ها پایدار خواهد ماند .
هفتاد درصد بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند. دیابت و بالا بودن چربی‌های خون نیز از علل زمینه‌ای آن می باشند.
انجام بعضی از جراحی‌های شکم شامل برداشتن کیسه صفرا، برداشتن قسمتی از روده یا معده، جراحی روی لوزالمعده و مصرف بعضی از داروهای خاص شامل هورمون استروژن، کورتون (استروئیدها، آمیودارون، تاموکسی فن، والپروات سدیم) نیز از علل زمینه ساز کبد چرب هستند.
به طور کلی می توان عوامل ایجاد این بیماری را به شرح زیر عنوان کرد: رژیم غذایی نادرست، استرس درونی و نهفته، مصرف دارو بیش از حد معمول، مصرف لووستاتین ها و غذاهای فست فودی (سوسیس، کالباس، سس، پیتزا و...)


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار