کد خبر: ۱۲۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 14 November 2015

۶ جایگاه سنجش قند خون در بوکان بر پا شد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی؛ محمد مقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت ۶ پایگاه سنجش دیابت در سطح شهر بوکان با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری بوکان بر پا شد.مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود: هر پایگاه دارای دو چادر مجزا برای خانم ها و آقایان به مدت یک روز دایر می باشد و کلیه افراد بالای ۳۰ سال می توانند با مراجعه به این پایگاهها به صورت رایگان نسبت به وضعیت قند خون خود اطلاع یابند.وی در مورد هدف از برپایی این پایگاهها گفت: با توجه به اینکه مصرف مواد قندی در کشور طرفداران بسیاری پیدا کرده و درصد بالایی از مبتلایان به بیماری قند از بیماری خود اطلاع ندارند که مجموعه این شرایط و خطراتی که تغذیه نادرست می‌تواند سلامت افراد و جامعه را تهدید کند سبب بروز نگرانی‌های زیادی در میان متخصصان شود.مقصدحق اضافه کرد: دیابت دارای عوارض جبران ناپذیری از جمله عوارض قلبی، ناسایی کلیوی، قطع عضو و نابینایی را به دنبال داشته باشد. بنابراین توصیه می شود که کلیه افراد بالای ۳۰ سال حداقل سالی یکبار قندخون خود را چک کنند.یادآوری می نماید که دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک (سوخت و سازی) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

 

کمیسیون رسیدگی به وضعیت پرونده مدعیان مصدومیت شیمیایی در سردشت برگزار شد

کمیسیون پزشکی رسیدگی به پرونده مدعیان مصدومیت شیمیایی امروز صبح  با حضور در سردشت بررسی پرونده ها را شروع کردند

سه اکیپ پزشکی شامل دوازده متخصص ریه،چشم و پوست در دو روز متوالی پرونده یک هزار و ۴۵۰ نفر مدعی مصدومیت شیمیایی   را بررسی خواهند نمود. مدعیان مصدومیت شیمیایی شامل افراد معترض به درصد جانبازی تعیین شده و کسانی است که به تازگی تشکیل پرونده داده اند.

گفتنی است که از سال ۸۰ تا کنون ده کمیسیون دیگر تشکیل شده و پرونده یک هزار نفر فاقد مدارک بستری شناسایی و تایید شده است.

اعضای کمیسیون مذکور در بدو ورود به سردشت مورد استقبال یوسفی فر معاون فرماندار و جمعی از روسای ادارات قرار گرفتند. شهرستان سردشت در سال ۶۶ مورد اصابت بمب شیمیایی رژیم بعثی سابق قرار گرفت و در نتیجه این اقدام ناجوانمردانه ۱۱۸ نفر شهید و آن موقع تا کنون  ۱۴۵۰ نفر نیز جانباز شیمیایی شناسایی شدند .

 

مدیر جدید جهاد کشاورزی پیرانشهر معرفی شد

در مراسمی که در نمازخانه جهاد کشاورزی ترتیب یافت از خدمات آقای « یونسی » تقدیر شد و آقای « سید قادر قریشی » طی حکمی از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بعنوان مدیر جهاد کشاورزی پیرانشهر معرفی گردید.

در متن این حکم چنین آمده است :« جناب آقای سید قادر قریشی نظر به مراتب تعهد و سوابق و تجارب مفید مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم به سمت سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی پیرانشهر منصوب می شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و با بهره گیری از نیروهای متعهد و متخصص آن مدیریت و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاستها و برنامه های وزارت متبوع و دولت تدبیر و امید با رعایت منشور اخلاقی و اعتدال گرایی در خدمت به جامعه کشاورزی گامهای موثری بردارید. موفقیت شمارا در انجام وظایف محوله از درگاه خداوند متعال خواستارم .»


اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

 

ورزشکار اشنویه ای موفق به کسب مدال طلای مسابقات تنیس روی میز جانبازان و معلولین کشوری شد

مسابقات قهرمانی تنیس روی میز جانبازان و معلولین قطع نخاع گردنی به میزبانی مشهد مقدس در مورخ 18 الی 23 آبان ماه برگزار گردید که حسن جانفشان قهرمان شایسته شهرمان در معیت تیم منتخب استان به این مسابقات عزیمت نمودند و توانستند در کلاس پزشکی 4 مدال طلا را بر گردن آویزند.

شایان ذکر است جانفشان در رقابت های قهرمانی 2015 آسیا که از مورخ 2 لغایت 6 آبان ماه به میزبانی شهر امان، پایتخت کشور اردن برگزار شد ، در مقام تیمی مدال طلا و در انفرادی مدال برنز را کسب کرد و تعداد مدال های رنگارنگ خود را درمسابقات جهانی و آسیایی به 11 مدال رساند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار