رئیس کل دادگستری کردستان مطرح کرد
رئیس کل دادگستری کردستان با گلایه از عدم اجرای آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ خواستار اجرای قاطع این آراء توسط شهرداری شد و گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه ساخت و ساز ورود یقه‌سفیدانی است که به راحتی از مقررات و قوانین شهرداری طفره می‌روند و بدون هیچ ملاحظه‌ای قوانین را زیر پا می‌گذارند.
کد خبر: ۱۲۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 09 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، علی اکبر گروسی در جلسه بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و راه‌های مقابله با آن که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: جلساتی با این دستور کار باید به صورت مداوم تشکیل شود تا موضوع به صورت دقیق‌تر و فنی‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر ارتقای آگاهی مردم در ارتباط با قوانین مربوط به ساخت و سازهای شهری تاکید کرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه ساخت و ساز عدم اطلاع رسانی درست و درک از حقوق و قوانین توسط مردم و برخی از مسئولان است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به وضعیت حاشیه شهر، تداوم این روند را خطرناک خواند و عنوان کرد: اگر وضع کنونی حواشی شهر به همین روال ادامه یابد، قطعا از نظر اجتماعی تبعات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه ساخت و ساز ورود یقه سفیدانی است که به راحتی از مقررات و قوانین شهرداری طفره می‌روند و بدون هیچ ملاحظه‌ای قوانین را زیر پا می‌گذارند.

گروسی با اشاره به قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها افزود: که به صورت مستمر عملکرد قضات دادگستری در کمیسیون ماده ۱۰۰ رصد می‌شود.

وی ضمن گلایه از عدم اجرای آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ خواستار اجرای قاطع این آراء توسط شهرداری شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان آمادگی دادگستری با شورای شهر برای برخورد با متخلفین حوزه ساخت و ساز را اعلام کرد و گفت: شعبه‌ای از دادگاه برای بررسی و برخورد با متخلفین حوزه ساخت و ساز تعیین و اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس دادگاه کیفری استان کردستان و نماینده دادگستری در کمیسیون ماده ۱۰۰ هم در این جلسه با اشاره به اینکه قانون در حوزه برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز به صراحت روشن و تعیین تکلیف کرده است، گفت: قانون نقش بازدارندگی خود را باید به خوبی نشان دهد.

ملکی‌زاده با انتقاد از سهل انگاری شهرداری بیان کرد: بر اساس نص صریح قانون شهرداری مکلف است که جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیرد.

وی به روند تشکیل جلسات مستمر کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از ضعف‌های شهرداری این است که قبل از بروز تخلف جلوی ساخت و ساز را نمی‌گیرد و تنها با ارجاع پرونده به ماده ۱۰۰ رفع تکلیف می‌کند و این در حالی است که کمترین میزان اجرای آراء ماده ۱۰۰ را شاهد هستیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار