رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ایلام گفت:
بیکاری و فقر دلیل بخش عمده‌ای از جرائم را به خود اختصاص داده‌ طوری‌که 70 درصد جرائم مالی و سرقت مربوط به افراد بیکار است.
کد خبر: ۱۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 08 November 2015
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ایلام گفت: بیکاری و فقر دلیل بخش عمده‌ای از جرائم را به خود اختصاص داده‌ طوری‌که 70 درصد جرائم مالی و سرقت مربوط به افراد بیکار است.

سرهنگ «حسین کاظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد:پیشگیری وضعی صرفاً باعث انتقال جرم از یک مکان به مکان دیگر می‌شود و علاوه بر این در پیشگیری فرد و جامعه ضرر می‌کند، چون وقتی جرمی به وقوع می‌پیوندد قطعاً مشکلات هم به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری باید همه‌ی اقشار جامعه مشارکت کنند که یک امر بدیهی است و اگر ساماندهی مطلوبی در این زمینه انجام شود پاسخ می‌دهد و اثر معنوی هم بر جا می‌گذارد افزود: سه موضوع ایجاد امنیت، رعایت قوانین و مقررات در انجام امور مختلف و رعایت نکات امنیتی و حفاظتی در مراوده با افراد در جامعه مقوله‌های اساسی ایجاد امنیت پایدار است. 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ایلام با تأکید بر این‌که خانواده نقش بی‌بدیلی در پیشگیری از جرم‌ دارد و موجب پویایی خانواده و جامعه می‌شود، ادامه داد: رعایت اصول اعتقادی و مذهبی در پیشگیری پاسخ می‌دهد، چون وقتی شخصیت فرد با اعتقاد محکم بسته شود در همه‌ی مراحل زندگی فرد تأثیرگذار است و وی را از خطرات حفظ می‌کند. 

کاظمی با تأکید بر این‌که خانواده، مدرسه، دانشگاه و محیط کار در شکل‌گیری رفتار فرد بسیار تأثیرگذار است، افزود: اگر در این حوزه‌ها اصول رفتاری خوب رعایت شوند خودبه‌خود جرائم از میان می‌روند که در مردم، مسئولان و دولت همه دخیل هستند.

وی با اشاره به این‌که اقدامات پیشگیرانه وضعی به‌طور قطع نمی‌تواند از وقوع تکرار جرم جلوگیری کند، تصریح کرد: برای مثال فرد زندانی وقتی پس از اتمام حبس به دامن جامعه باز می‌گردد باید زمینه‌ی اشتغال برای آن ایجاد شود تا دوباره به چرخه جرم بازنگردد.

کاظمی با بیان این‌که بیکاری و فقر بخش عمده‌ای از جرائم را به خود اختصاص داده‌اند طوری‌که 70 درصد جرائم مالی و سرقت مربوط به افراد بیکار هستند، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این افراد به‌سوی مصرف مواد مخدر هم راحت سوق می‌یابند به صورتی که هم‌اکنون 75 درصد سارقان خرد افراد معتاد و ولگرد هستند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ایلام، آگاه‌سازی خانواده‌ها برای نظارت بیشتر بر فرزندان و جلوگیری از بروز تنش و خشونت در خانواده از طریق ارگان‌ها مختلف و رسانه‌ها، اجرایی کردن برنامه‌ی مدون امور پیشگیری از جرائم در مدارس توسط آموزش‌وپرورش با مشارکت مراجع ذیصلاح، اختصاص بخش ویژه‌ای از برنامه‌های صداوسیما و رسانه‌ها به مقوله امنیت و پیشگیری از جرائم و استفاده‌ی گسترده و برنامه‌ریزی‌شده از کارشناسان و متخصصان ادارات و ارگان‌های مرتبط به‌صورت مستمر را از اقدامات پیشگیرانه جرائم برشمرد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار