کد خبر: ۱۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴ 10 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

حفاظت 98درصدمنابع طبیعی گیلان به نام دولت
به گزارش تابناک گیلان، داود زارع ظهر امروز در جریان نهال‌کاری در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به اهمیت جنگل‌کاری در این استان اظهار کرد: گیلان هویت جنگلی و دریایی دارد و یک‌میلیون و 17 هزار هکتار از اراضی این استان عرصه منابع طبیعی است.
وی با بیان اینکه گیلان 564 هزار هکتار جنگل دارد، افزود: 224 هزار هکتار اراضی گیلان مرتع و بقیه ساحلی و جلگه‌ای است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه اراضی ساحلی بر اساس ملی شدن جنگل‌ها شناسایی شده است، تصریح کرد: 98 درصد اراضی منابع طبیعی گیلان به نام دولت حفاظت می‌شود.

وضعیت قیمت مواد غذایی های شب عید
به گزارش تابناک گیلان، علیرضا شعبان‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات استقبال از نوروز سال 94 اظهار کرد: امسال دو محصول سیب و پرتغال برای توزیع در استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است.
وی از خرید و حمل 600 تن پرتغال از استان مازندران به گیلان خبر داد و افزود: زمستان امسال به دلیل وجود سرما درختان مرکبات در گیلان با کاهش محصول مواجه شدند و پرتغال مورد نیاز را از مازندران وارد می‌کنیم و تاکنون 170 تن وارد استان شده است.

به گزارش تابناک گیلان، استاندار گیلان با اشاره به گردشگرپذیری استان و ضرورت آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی در نوروز گفت: باید تدابیری بیاندیشیم که زمینه نشاط و آرامش مردم و گردشگران در این ایام فراهم شود.
محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در نشست بررسی آمادگی استان گیلان در تعطیلات نوروز 94 افزود: باید با ارائه خدمات مطلوب و کاهش هزینه های سفر مردم ، فضای آرامش بخشی را در استان ایجاد کنیم.
وی با اشاره به همزمانی دهه دوم فاطمیه و نوروز ادامه داد: مردم ما مردمی خداجوی، مومن و دوستدار خاندان اهل بیت(ع) هستند و خود، احترام بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س)را حفظ می کنند.

به گزارش تابناک گیلان، قائم مقام مدیر کل حفاظت از محیط زیست گیلان بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا هدف مهم اداره کل محیط زیست استان را حفظ و نگهداری از آن دانست.
الله‌قلی جعفری با قدردانی از تلاش رئیس سابق محیط ریست صومعه‌سرا اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و همیاری همه رئیس جدید محیط ریست صومعه‌سرا موفق شود.
فرماندار صومعه‌سرا نیز در مراسم مذکور عنوان کرد: صومعه‌سرا از سطوح مدیریتی بسیار بالای برخوردار بوده که این می‌تواند سازنده باشد.
حسین اسماعیل‌پور سطح مدیریتی بالا را سبب توسعه و پیشرفت دانست و افزود: امیدواریم مسئولان جدیدی که وارد شهرستان می‌شوند دارای همین سطح بوده و در پیشبرد اهداف شهرستان راهگشا شوند.

به گزارش تابناک گیلان، محمدعلی نجفی عصر امروز در جمع اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گیلان برقراری نظم و تأمین امنیت عمومی و انجام اقدامات امنیتی و مراقبتی در نوروز 94 را مورد تاکید قرار داد.
وی با بیان اینکه اعضای ستاد تلاش خود را برای ایجاد فضای شور و نشاط و آرام در نوروز فراهم کنند، تصریح کرد: همه باید برای کاهش مشکلات و آسیب‌های نوروز کمک کنند.
استاندار گیلان به تقارن ایام فاطمیه با نوروز اشاره کرد و افزود: مردم نشان داده‌اند که شأن این ایام را حفظ می‌کنند و باید برای ایجاد فضای بانشاط تلاش کنیم.
وی تامین امنیت در نوروز را حائز اهمیت دانست و گفت: بیش از 50 درصد سرقت‌های نوروزی توسط افراد معتاد و سابقه‌دار انجام می‌شود بنابراین باید تلاش شود تا در این ایام به زندانیان بدنام و سابقه‌دار مرخصی داده نشود.

به گزارش تابناک گیلان، در جریان اولین دوره مسابقات والیبال لیگ باشگاه های گیلان جام خزر ، تیم فولاد گیلان مغلوب تیم شهرداری رضوانشهر شد .
در جریان هفته دوم این رقابت ها و از گروه اول ، تیم های والیبال شهرداری رضوانشهر و فولاد گیلان به مصاف هم رفتند که تیم رضوانشهر موفق شد با نتیجه سه بر دو فولاد گیلان را شکست دهد .
در دیگر دیدار برگزار شده این رقابت ها نیز ، تیم والیبال صلصال لیسار در خانه و در سالن شهید محبی لیسار پذیرای تیم والیبال رودبار بود که در پایان تیم رودبار موفق شد با نتیجه سه بر یک میزبان خود را شکست دهد تا دومین پیروزی متوالی خود در این رقابت ها را جشن بگیرد.
در گروه دوم این مسابقات نیز ، تیم های والیبال مردآویج سیاهکل و آریا لنگرود در سالن شهدا سیاهکل رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم والیبال آریا لنگرود با نتیجه سه بر دو به برتری دست یافت .

به گزارش تابناک گیلان، مدیر کل فرودگاه رشت از کاهش 50 درصدی پرواز ها از این فرودگاه خبر داده است . رضوانی گفته که از شهریور امسال تعداد پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه رشت از 80 پرواز به 40 پرواز کاهش یافته است .
وی یکی از علل این کاهش را رقابت ناسالم چارتر کردن پروازها و فقدان انجام رویه بین آژانس های هواپیمایی استان ذکر کرد و از تشکیل کمیته ای به منظور بررسی موضوع خبر داد .
بی گمان کاهش تعداد پروازها از فرودگاه سردار جنگل رشت تاثیر فراوان بر نقش و جایگاه این فرودگاه دارد و استانی که می خواهد توسعه یابد، باید فرودگاهی فعال داشته باشد . 

به گزارش تابناک گیلان،  کیوان محمدی شب سه‌شنبه در همایش حزب اعتدال و توسعه گیلان با بیان اینکه با افتخار خود را اعتدالی می‌دانیم اظهار کرد: اعتدال را نفی اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌دانیم و این دو جریان می‌تواند ستون مقاوم اعتدال‌گرایی باشد.
وی ادامه داد: اعتدال‌گرایان خطر اصلی را افراطی‌گریی می‌دانند و در شرایط کنونی جهان اسلام در گرداب‌های افراطی گرفتار شده است.
محمدی با اشاره به اینکه حزب اعتدال و توسعه گیلان مقابله با افراطی‌گری متحجران را در آرام کردن فضا می‌داند، بیان کرد: اراده و همت ملت و برنامه‌ریزی می‌تواند در تصحیح رفتار دولت‌ها موثر باشد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان بر توجه به آموزش در این حزب تاکید کرد و افزود: سال 81 تا 84 دو دوره فعالیت در حزب اعتدال و توسعه گیلان داشتیم و پس از آن رکود بر حزب حاکم بود و در سال 92 حرکت حزب دوباره آغاز شده است.

به گزارش تابناک گیلان، کارشناس امور اجتماعی نهادهای مدنی صبح امروز در کارگاه آموزشی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان در این شهر با اشاره به مشکلات سمن‌ها اظهار کرد: مسایل درون سازمانی مانند منابع مالی، عدم توانایی ارتباطات سازمانی، فقدان مهارت‌های اجتماعی و ... از مشکلات است.
شاپور کریمی، مشکلات برون سازمانی را سختی‌های ثبت موسسات، عدم پذیرش دستگاه‌های اجرایی در واگذاری امور به موسسات مردم‌نهاد و وجود نگاه امنیتی به آنها عنوان کرد.
کارشناس امور اجتماعی و نهادهای مدنی گفت: بهره‌مندی از نفرات موسسات مردم نهاد، تسهیل در مراحل اخذ مجوز،حذف قوانین سخت و بهره‌مندی از تجارب دیگر کشورها راه‌های کمک به موسسات مردم نهاد است و نهادهای مردمی به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم هستند.

به گزارش تابناک گیلان، در جریان رقابت های کاراته قهرمانی رده های سنی کشور ، کاراته کاران گیلانی با کسب 10 مدال عنوان قهرمانی کشور را کسب کردند .
رییس هیات کاراته استان گیلان روز سه شنبه گفت : در جریان این رقابت ها که در استان فارس جریان داشت ، کاراته کاران گیلانی موفق به کسب دو نشان طلا ، دو مدال نقره و شش مدال برنز شدند . 
اسفندیار زیال افزود : کاراته کاران رده های سنی گیلان با کسب این تعداد مدال ، عنوان قهرمانی کشور را نیز به خود اختصاص دادند . 
وی اظهار کرد : بر این اساس در جریان این رقابت ها و در قسمت انفرادی ، مصطفی مهدی پور و دانیال زحمتکش از استان گیلان در رده سنی امید با غلبه برابر رقبای خود دو مدال طلای با ارزش را کسب کردند . 

به گزارش تابناک گیلان، سبزی نام شهدا در تمامی ایام سال در قلب های مردم ایران اسلامی جاودان است.
شهیدان همان روایتگران سبزی درخت و پاکی خاک هستند که با رفتن آسمانی خود درس ایستادگی و آزادگی سرو را به ما آموختند.
شهیدان چشمه همیشه جوشان و زلال معرفت و حقیقت هستند که با خون های خود نهال تازه جوانه زده انقلاب را آبیاری کردند.
آری این سرو قامتان سرخ پیمان بودند که با حرکت در مسیر حق نهال انقلاب را به درخت تنومند عزت و آزادی تبدیل کردند تا ما امروز به یادشان در آستانه سبزی طبیعت درختی را غرس کنیم تا شاید اینگونه با بزرگ شدن هر روز آن درخت ، نام و یاد شهید بیش از پیش در قلب و ذهن ما روشن و روشن تر شود.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا در آیین کاشت 160 نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: شهدا کسانی بودند که به میدان مبارزه با باطل رفتند و آسایش امنیت کنونی کشور در سایه رشادت های آنان به دست آمده است.

به گزارش تابناک گیلان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از افزایش 35 درصدی نیرو و تجهیزات این جمعیت در نوروز 94 خبر داد.
علیرضا خصوصی افزود: 51 پایگاه امدادی درون شهری و برون شهری این جمعیت برای ارایه خدمات نوروزی به مسافران فعال می شود.
وی اظهار داشت: 62 خودروی امدادی، آمبولانس و ترابری و 54 ایستگاه سلامت دوستدار کودک در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان گیلان فعال می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: چهار هزار و 959 نفر روز امدادگر، داوطلب و نیروی جوان در طرح نوروزی این جمعیت همکاری می کنند.

به گزارش تابناک گیلان، در مسابقات جهانی سبک پاهویوت «مبارزات چند وجهی تایلندی» که با حضور 135 ورزشکار از 13 کشور عراق، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، یونان، تایلند، تاجیکستان، ایران ،استرالیا و پاکستان در سالن غدیر مجموعه ورزشی المپیک کیش برگزار شد، تیم ایران در جایگاه نخست ایستاد و عراق دوم و تیم‌های تاجیکستان و افغانستان سوم شدند.
تیم ایران با 30 ورزشکار به سرمربی‌گری محمدتقی زمانی در 9 وزن در این رقابت‌ها با آمادگی کامل حضور یافت و تنها دو سهمیه اختصاصی تیم ملی این سبک متعلق به گیلان بود.
ورزشکار گیلانی «میثم خرقه‌پوش فایتر» وزن 71- بزرگسالان در رقابت‌های مذکور پس از غلبه بر دو حریف آذربایجانی و استرالیایی در بازی سوم به سبب آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو در مقابل حریف تاجیک خود باز مانده و به مقام سوم و مدال برنز این بازی‌ها دست یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار