رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از افزایش 11 درصدی تصادفات فوتی همدان طبق آمار پزشکی قانونی خبر داد و گفت: اصلاح هندسی می‌تواند موجب نجات جان شهروندان شود.
کد خبر: ۱۲۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 06 November 2015
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ازافزایش11درصدی تصادفات فوتی همدان طبق آمار پزشکی قانونی خبر داد و گفت: اصلاح هندسی می‌تواند موجب نجات جان شهروندان شود.

به گزارش فارس؛ کامران گردان درکمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرهمدان با اشاره به اینکه برنامه امروز کمیسیون بردومحور سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری وبرگزاری همایش راهنمایی ورانندگی کشور درهمدان است،اظهار داشت:بودجه سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری بایدبرای کارهای کوچک ونه کارهای بزرگ درنظرگرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با وجود اینکه پولی در اختیار ندارد 6 میلیارد تومان هزینه کرده و هم اکنون 4.2 میلیارد تومان از شهرداری‌های مناطق چهارگانه همدان طلب دارد، بیان کرد: شهرداری منطقه 3 همدان در رأس طلبکاران سازمان حمل و نقل ترافیک قرار دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از افزایش 11 درصدی تصادفات فوتی همدان طبق آمار پزشکی قانونی خبر داد و بیان کرد: اصلاح هندسی می‌تواند موجب نجات جان شهروندان شود.

گردان با اشاره به اینکه این ابراز تأسف باید به شهرداری‌ها منتقل شود که برای جان انسان‌ها اقدام خوبی انجام نشده است، ادامه داد: از سال 92 تا امسال تأکید داشتیم که بودجه مستقل به سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری داده شود تا این مشکل ایجاد نشود.

وی در ادامه خواستار اختصاص بودجه برای سال آینده به سازمان حمل و نقل و ترافیک شد و افزود: باید راهکاری ارائه شود تا بودجه‌ای در اختیار سازمان حمل و نقل ترافیک قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه از اقدامات فرهنگی در راستای مباحث ترافیکی انتقاد کرد و افزود: درخصوص مسئله ترافیک سه سازمان متولی وجود دارد که باید باهم جمع شوند و همکاری داشته باشند.

گردان با اشاره به اینکه در مباحث مهندسی ترافیک و اجرای مقررات متولی‌ خاصی وجود دارد، اظهار داشت: برای موضوعات فرهنگی متولی خاصی در بحث ترافیک وجود ندارد و مسائل فرهنگی ترافیک مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ سازمانی متولی آموزش شهروندان در مباحث ترافیکی نیست، ادامه داد: اقداماتی که برای فرهنگسازی ترافیک انجام می‌شود از سوی افراد فنی انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: با توجه به اینکه تصادفات افزایش داشته باید روشن شود دستگاه‌ها چه نقشی دارند و متولی آموزش در بحث فرهنگ‌سازی ترافیک نیز مشخص شود.

گردان بیان کرد: موضوع تجزیه و تحلیل تصادفات بر عهده راهنمایی و رانندگی است اما پزشکی قانونی می‌تواند آمارهای دقیق و اطلاعات لازم را ارائه دهد.

وی همچنین از وضعیت نامناسب لباس پارکبان‌ها انتقاد کرد و با تأکید بر اینکه تا 10 روز آینده باید وضعیت مناسب‌تر شود چرا که نوع پوشش پارکبان‌های همدان درخور شهر تاریخی و توریستی همدان نیست، افزود: موضوع مکانیزه کردن پل‌ها و دوربین‌های مدار بسته نیز دنبال شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین خواستار نصب چراغ‌های هوشمند عابر پیاده در دو نقطه از شهر همدان شد.

گردان در ادامه از برگزاری همایش معاونان حمل و نقل ترافیک شهرداری‌ها و فرماندهان پلیس راهور کلان شهری‌های کشور در همدان خبر داد و بیان کرد: تاریخ برگزاری این همایش 23 و 24 آبان ماه امسال اعلام شد اما زمان برگزاری تاکنون قطعی نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار