بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برخی برندهای معروف خارج از استان فارس برای بهتر شدن طعم محصول خود، از مقدار بیشتری روغن پالم استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 04 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: محمد مهدی رزمجو ظهر امروز در جمع تولیدکنندگان محصولات غذایی استان فارس به مناسبت روز جهانی غذا اظهار داشت: هرچند درباره حذف روغن پالم از چرخه تولید مواد غذایی سخنی به میان نیامده است اما میزان آن پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه 52 درصد از فروش روغن در دنیا به پالم اختصاص دارد و ایران اکنون چهاردهمین وارد کننده روغن پالم در جهان است خاطرنشان کرد: پالم در مقایسه با چربی حیوانی ارزان‌تر است و این موضوع تولیدکنندگان را به استفاده از این نوع روغن وسوسه می‌کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه میزان چربی استاندارد بستنی باید بیشتر از 10 درصد نباشد اما برخی تا 14 درصد نیز به محصولات خود می‌افزایند اضافه کرد: تقلب بحث شایعی است و موظفیم مشکل را به نفع سلامت مردم ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه در برابر جان انسان نمی‌توان با آزمون‌وخطا کار کرد، تصریح کرد: مطابق با استاندارد بین‌المللی دنیا محصولات محتمل بر خطرآفرینی تعطیل می‌شود.

رزمجو در عین حال با بیان اینکه صنعت فارس در کشور خوشنام است، افزود: از کارخانجات این استان به خاطر نصب نشانگرهای سلامت محصولات غذایی سپاسگزاری می‌کنیم.

وی اعلام کرد: در سال 93 از 4 هزار مورد مواد غذایی تولیدی این استان نمونه‌برداری کردیم که 97.25 درصد قابل مصرف تشخیص داده شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت:  سال گذشته هفت محصول کشاورزی در این استان را نمونه‌برداری و کنترل کردیم و امسال با کمک جهاد کشاورزی فارس این تعداد را به 10  محصول رساندیم که در سال آینده نیز اقلام این محصولات را افزایش‌ خواهیم داد.

در ادامه جمال رازقی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنایع غذایی فارس نیز در این آئین در سخنانی از چالش‌های به وجود آمده سال‌های اخیر در زمینه مصرف برخی مواد غذایی مانند روغن پالم، خمیر مرغ، آب معدنی و نان انتقاد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار