استاندار اصفهان خبر داد:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: نوسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر اصفهان با استفاده از تسهیلات و امتیازات رشد بالایی داشته است.
کد خبر: ۱۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 10 March 2015
به گزارش تابناک،به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: طبق قانون، ریاست عالی شورای برخی از سازمان‌های وابسته به شهرداری با استاندار است و معمولاً اواخر هر سال برای اصلاحیه بودجه، تصویب بودجه سال آینده و یا نرخ خدمات ارائه ‌شده از سوی سازمان‌ها تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: بافت فرسوده از ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان سازه‌های ناپایدار و نامطمئن را از موارد پرخطر این بافت برشمرد و اظهار کرد: بافت‌های فرسوده عمدتاً سازه‌های فرسوده و خرابه‌ای هستند که خوشبختانه دولت تصمیمات و امتیازاتی را برای نوسازی این بافت در نظر گرفته که امیدواریم با این تسهیلات این‌گونه اماکن هرچه زودتر بازسازی و نوسازی شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: با تخفیف 50 درصدی که در بافت فرسوده برای دریافت پروانه ساخت‌وساز در نظر گرفته‌ شده، آمار نشان داده که تعداد صدور این پروانه‌ها در بافت فرسوده رشد بالایی داشته؛ علیرغم اینکه تعداد صدور پروانه‌های ساخت‌وساز بقیه مناطق شهر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر ارشد استان با اشاره به احداث پروژه میدان امام علی (ع) گفت: تغییرات خوبی در این محدوده صورت گرفته و مسجد جامع در منظر میدان قرار گرفت که امیدواریم کارهای تکمیلی این پروژه نیز در سال آینده با سرعت ادامه پیدا کند.

وی به بازسازی برخی از خانه‌های قدیمی باارزش اشاره کرد و افزود: خانه‌هایی از قبیل خانه علامه شفتی و.. نیازمند بازسازی هستند که در سال آینده این پروژه‌ها نیز با قوت پیگیری و ادامه پیدا می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار