عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حلقه‌های روشنفکری به دنبال نفود فرهنگی آمریکا هستند.
کد خبر: ۱۲۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 04 November 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله عباس کعبی صبح امروز در مراسم یوم‌الله 13 آبان در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در بوشهر ضمن گرامیداشت این روز مهم و فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: استعمار فرانو شکل جدیدی از استعمار است که بعد از استعمار قدیم و استعمار جدید توسط قدرت‌های استعماری جهت چپاول دیگر کشورها و ملت‌ها به وجود آمده است.

وی افزود: در استعمار فرانو، جریان استکباری به جای تسخیر سرزمین به دنبال تسلط بر افکار و اذهان حکام و مردم یک جامعه است و نفوذ، ابزار کار دشمن در این شکل از استعمار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا بر پایه و اساس زور و قدرت‌طلبی شکل گرفته و آمریکا نزدیک به شصت سال سابقه جنایت در ایران دارد.

کعبی با بررسی تاریخی نفوذ فرهنگی آمریکا در ایران گفت: نفوذ فرهنگی آمریکا در ایران از دوره قاجاریه شروع شد و در دوران پهلوی به اوج خود رسید، در دوران کنونی نیز برخی از گروه‌ها و افراد با ایجاد حلقه‌های روشنفکری و شبه روشنفکری به دنبال احیای این نفوذ هستند.

وی جریان نفوذ را به عنوان نقشه خطرناک دشمن جهت استحاله انقلاب اسلامی برشمرد و با بیان راهکارهایی برای جلوگیری از این نفوذ افزود: احیای ارزش‌های اسلامی و تولید محصولات فرهنگی مناسب، معرفی آسیب‌های فضای مجازی، گسترش ارتباطات سالم و تقویت نهادهای تربیتی و معنوی در مدارس از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از نفوذ دشمن است.

کعبی با بنیادی‌ خواندن اقتصاد مقاومتی به عنوان عاملی مهم در جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمن گفت: تکیه براقتصاد مقاومتی و تاکید برفرهنگ و الگوی مصرف اسلامی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و رسیدن کشور به پیشرفت است.

وی در پایان، بصیرت سیاسی را به عنوان امری مهم در جلوگیری از گسترش نفوذ آمریکا و قدرت‌های استکباری برشمرد و بیان کرد: شعار مرگ برآمریکا، تنها راه مبارزه با استکبار جهانی نیست، بلکه حضور در صحنه، اطاعت از رهبری و بصیرت سیاسی مراحلی مهم در جهت جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشور است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار