مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از رشد ۳۰ درصدی بانکرینگ در سال گذشته خبر داد و گفت: یک میلیون و ۷۹۵ هزار تن سوخت به کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز فروخته شده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 03 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر افزود: بیش از ۱۷۰ فروند کشتی تجاری اقیانوس پیما طی نیمه نخست سال ۹۴، از طریق بندر نفتی خلیج فارس سوخت گیری کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین کالاهای سوختی برای عرضه به کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است، گفت: ظرفیت فعلی مخازن نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس ۳۰۰ هزار متر مکعب است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در پسکرانه این بندر، زمین هایی به وسعت بیش از۴۰ هکتار به منظور ایجاد مخازنی با حجم افزون بر یک میلیون  و ۵۰۰ هزار متر مکعب و احداث یک پالایشگاه کوچک در آینده، در حال آماده سازی و بهره برداری است، اظهار داشت: درآمد زایی و اشتغال برای یکهزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ در بنادر هرمزگان است.
 
ایدنی با اعلام اینکه بنادر استان هرمزگان، ۷۰ کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را کاهش داده است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۳ میلیون تن سوخت از بندر نفتی خلیج فارس به کشتی های عبوری در تنگه هرمز فروخته شود، گفت: لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که بدون معطلی و در کمترین زمان خدمات بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی ها انجام می شود.
 
بندر خلیج فارس با ۹ پست اسکله به طول ۱۲۰۰ متر و آبخور حداکثر آبخور ۸.۵ متر، ۳۲۰ هکتار وسعت دارد و قرار است به زودی اسکله های ۲۰ و ۱۰۰ هزار تنی نیز در این بندر احداث شود. این بندر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینه تجارت فرآورده های نفتی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار