مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران خبر داد:
در حالیکه آمار بیکاری به یکی از دغدغه های جدی مسئولین در استان تبدیل شده و خانواده ها با نگرانی منتظر ایجاد فرصت شغلی توسط دولت و یا بخش خصوصی می باشند امروز مدیر کل فنی و حرفه ای استان مازندران آمار جدیدی از رقم بیکاری در استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲ 09 March 2015
تابناک مازندران:در حالیکه آمار بیکاری به یکی از دغدغه های جدی مسئولین در استان تبدیل شده و خانواده ها با نگرانی منتظر ایجاد فرصت شغلی توسط دولت و یا بخش خصوصی می باشند امروز مدیر کل فنی و حرفه ای استان مازندران آمار جدیدی از رقم بیکاری در استان را اعلام کرد.
رضا گرزین با یادآوری اینکه حدود ۱۱۷ هزار بیکار در استان وجود دارد گفت: ۵۰ هزار نفر از این تعداد در اداره کاریابی ثبت نام کرده اند و نرخ بیکاری در افراد تحصیلکرده ۱۰ برابر افراد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.
وی یادآور شد:مازندران با دارا بودن این تعداد نیروی بیکار آمار قابل توجهی از بیکاران کشور را به خود اختصاص داده است که عموما از اقشار تحصیلکرده هستند .
رقم بیکاری در مازندران در حالی 117 هزار نفر اعلام شد که برخی صاحب نظران این رقم را بیشتر دانسته و نسبت به نحوه ملاک تعیین افراد بیکار با مراکز دولتی در اختلاف می باشند.
علی ایحال با توجه به اینکه حجم زیادی از بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده و با در نظر گرفتن سن اکثریت بیکاران در استان ضروریست تدابیر بهتر با مشارکت مسئولین کشوری در این زمینه اتخاذ تا شاهد رفع دغدغه خانواده ها و جوانان این استان در حوزه اشتغال باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار