معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: محور تویسرکان - کنگاور از طرح های مهم و مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 31 October 2015
 معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: محور تویسرکان - کنگاور از طرح های مهم و مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایرنا ؛امیر امینی در نشست بررسی میزان پیشرفت فیزیکی طرح چهار خطه کردن راه های شریانی تویسرکان افزود: تا پایان امسال 10 کیلومتر از چهار خطه محور تویسرکان به کنگاور نیز افتتاح و پنج کیلومتر از این محور از همین محور نیز تا پایان سال جاری، زیر سازی کامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش تصادفات جاده ای و کوتاه تر شدن راههای استان همدان در ارتباط با استان های غرب کشور از مزایای طرح چهار خطه کردن جاده های تویسرکان- جوکار و تویسرکان- کنگاور است.

فرماندار تویسرکان نیز در این نشست گفت: بهره برداری از چهارخطه تویسرکان ـ جوکار، سبب تعریض دو گردنه موجود در مسیر راه و اصلاح یش از 20 پیچ خطرناک می شود.

حبیب مومیوند اظهار کرد: چهار خطه 33 کیلومتری تویسرکان ـ جوکار با اعتبار اولیه پنج میلیارد تومان از سال 89 آغاز شده و بیش از دو میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اختصاص اعتباراتی برای روشنایی ابتدایی شهر و دو و نیم میلیارد تومان به چهار خطه تویسرکان ـ جوکار از نتایج سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی به تویسرکان است.

محمد مهدی مفتح اظهار کرد: اقدامات اجرایی مناسبی در ماههای اخیر درباره محور تویسرکان کنگاور و تویسرکان ـ جوکار صورت گرفته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: با اقدامات صورت گرفته ظرف یک ماه آینده 10 کیلومتر از محور تویسرکان ـ کنگاور زیر ترافیک می رود و پنج کیلومتر بعدی تا سه راهی فرسفج هم به نقطه قابل قبولی تا پایان سال جاری می رسد.

با توجه به ترافیک سنگین مسیر تویسرکان ـ جوکار و نقش محور در ارتباط استان های غرب و جنوب غربی با مرکز کشور و به منظور کاهش حوادث ناگوار رانندگی، اجرا و اتمام هرچه سریعتر طرح چهار خطه تویسرکان- جوکار ضروری است.

این طرح جز مصوبات هیئت دولت است و طول کل پروژه از سه راهی جوکار تا ابتدای تونل ورودی تویسرکان 20 کیلومتر و دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد است.

همچنین احداث 33 کیلومتر چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور به سمت سه راهی کنگاور در محدوده حوزه استحفاظی استان همدان دیگر طرح اثر گذار در راههای شریانی شهرستان تویسرکان است که اجرای 15 کیلومتر از آن یعنی تویسرکان تا سه راهی فرسفج در حال احداث است.

افزایش ظرفیت ترافیک و ایمن سازی محور با توجه به تردد بالای وسائط نقلیه ، سهولت جا به جایی محصولات کشاورزی و صنعتی، ارتباط بزرگراهی تویسرکان و شهرهای همجوار با غرب کشور و ایجاد مسیر جایگزین همدان ـ اسدآباد ـ کنگاور به همدان ـ تویسرکان ـ کنگاور از اهداف اجرای چهار خطه محور تویسرکان ـ کنگاور است.

اجرای عملیات زیرسازی تا مرحله ساب به طول بیش از 10 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 85 درصد اجرا و عملیات ساب بیس و بیس و اسفالت دو و نیم کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 100 درصد طرح تویسرکان ـ کنگاور انجام شده است.

عملیات اجرایی بیس و آسفالت 6 کیلومتر از این پروژه نیز در حال اجرا است که آسفالت آن از ابتدای محور شروع شده است.

همچنین عملیات زیرسازی پنج کیلومتر قطعه دوم با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در حال انجام است.

معاونان حقوقی و امور مجلس، برنامه ریزی و اقتصادی حمل و نقل و ساخت و توسعه راه های وزیر راه شامگاه پنجشنبه به همراه مدیر کل راه و شهر سازی استان همدان و فرماندار و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از طرح چهار خطه کردن جاده های تویسرکان- جوکار و تویسرکان- کنگاور بازدید کردند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار