سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در آستانه شهرآورد تهران گفت: این نمایش زیبای ورزشی، مهم ترین واقعه فوتبال در ایران و آسیاست . سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران هم گفت: برای برد در بازی فردا به میدان می‌رویم و دنبال لقب جدیدی نیستم .
کد خبر: ۱۲۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 29 October 2015
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ برانکو ایوانکوویچ در ابتدای نشست خبری پیش از دربی با بیان اینکه تعداد زیاد خبرنگاران نشان می دهد که چه بازی مهمی پیش روی ماست، افزود: خوشحالم که جزئی از این بازی هستم؛ شرکت در دربی ایران افتخار بزرگی است.

وی گفت: طبیعی است که 3 امتیاز همیشه 3 امتیاز است ولی پیروزی در این بازی‌ها ارزشش بیشتر از 3 امتیاز است چون این مسابقه ای است که در طول سال درباره اش صحبت می‌شود و همه بی صبرانه در انتظارش هستند.

برانکو افزود: افتخار شرکت در یک دربی را داشته ام که بازی را یک بر صفر بردیم و شادی زیادی را در آن دیدار شاهد بودیم امسال هم امیدواریم که موفق شویم.

وی گفت: استقلال در صدر جدول است و به شکل جالبی مقابل سپاهان پیروز شد اما طبیعی است که این بازی دربی است و فرقی ندارد در کجای جدول باشید؛ ما تلاش داریم که حتما پیروز شویم، آنچه انتظار داریم این است که یک بازی با کیفیت را ارائه دهیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه شناختی از استقلال دارد، گفت: همه بازی های استقلال را تماشا کرده ام؛ فکر می‌کنم هیچ نکته مبهمی از شناخت ما از استقلال وجود نداشته باشد، هیچ چیزی نمی‌تواند ما را غافلگیر کند، بازیکنان مهم ترین حلقه زنجیره بازی و تاثیرگذار هستند.

برانکو در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مهدی طارمی هم به شیوه‌ی سیاستمدارانه‌ای گفت: طارمی در رقابت برای بازی است اینکه بازی می‌کند یا نه را امروز مشخص می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فردا جنگ هافبک‌هاست، افزود: وسط زمین، قلب تیم است؛ طبیعی است که خیلی از موارد بازی، بستگی به کیفیت بازیکنان دارد.

برانکو گفت: دو تیم نبرد سختی در وسط زمین خواهند داشت در آخر هم امیدواریم که ما موفق شویم.

وی درباره جوان شدن دو تیم و تاثیرش در دربی فردا نیز افزود: طبیعی است که تجربه بسیار مهم است. بازیکنان با تجربه بافکرتر بازی می‌کنند و در صحنه‌های بحرانی می‌توانند تصمیم گیری کنند و در نتیجه بازی، نقش موثرتری دارند اما بازیکن جوان یک شوق و کیفیت مضاعف به تیم می‌دهد، طبیعی است که در این بخش هم می‌بینیم چه تیمی بهتر بازی می‌کند ورزش، جوان و مسن نمی‌شناسد  هرکس بهتر باشد می‌برد.

برانکو در پاسخ به این سوال که بهتر نیست فردا بن‌سون نیمکت‌نشین شود؟ گفت: به عنوان مربی، آن کسی که بهتر است را در نظر می گیرم، علیپور، عالیشاه، طارمی و بنگستون کیفیت خاص خودشان را دارند، می دانیم این بازیکنان کیفیتی دارند که در هر لحظه از بازی می توانند به تیم کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بگوییم کدام مربی بازیکنان بومی بیشتری بازی داده است؟ خودم را می گویم؛ در ضمن هنوز ترکیب خط حمله ما مشخص نشده است.

سرمربی سرخ‌های پایتخت درباره تفاوت دربی‌های اروپایی با دربی تهران هم گفت: مسابقه‌های بزرگ زیادی را رهبری کرده‌ام،  بازی‌های تیم ملی را پشت سر گذاشته‌ام و در کشورهایی مثل کرواسی و امارات کار کرده‌ام، طبیعی است که دربی‌های زیادی را تجربه کرده‌ام اما هیچ دربی‌ای را نمی‌توان با دربی استقلال و پرسپولیس مقایسه کرد.

برانکو افزود: شاید آن تفاوت بزرگی که بین دربی‌ها هست، این است که مهم نیست این2 تیم کجای جدول هستند چون ورزشگاه در همه حال پر می‌شود و هواداران معمولا حتی بیشتر علاقه دارند تا دربی را ببریم به جای اینکه قهرمان شویم پس از برد در این بازی‌ها شادی زیادی نصیب هواداران می شود.

وی درباره علاقه شخصی خودش برای پیروزی پرسپولیس در دربی فردا هم گفت: طبیعی است که در کنار دربی‌های مختلفی که داشته‌ام این دربی هم شرایط خودش را دارد، ما در پی دادن شادی برد به هوادارانیم ، علی رغم اینکه گفته اند فردا شاید باران ببارد، امیدوارم همه بیایند تا از بازیکنان حمایت  و با شادی ورزشگاه را ترک کنند.

برانکو درباره وضع مصدومان و محرومان پرسپولیس گفت: اومانیا و بابک حاتمی مصدوم هستند و سایر بازیکنان را در اختیار داریم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه این تیم در نیمه‌های دوم عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد نیز افزود: هر بازی مقررات خودش را دارد اگر یادتان باشد در بازی با سیاه جامگان همان دقیقه اول شانس گلزنی داشتیم بهترین وضعیت این است که در 10 دقیقه نخست بازی، کار را تمام کنیم اما این خواسته غیرمنطقی است.

وی گفت: در بازی تراکتور و ذوب آهن چه اتفاقی افتاد؟ بازی 4 بر 1 به 4 - 4 تغییر کرد دلیلش این است که بازیکنان تمرکز کامل و انرژی زیادی دارند. برانکو افزود: نیمه دوم در همه دنیا افت انرژی و افت توان داریم به همین دلیل تعویض‌ها را گذاشته‌اند تا ریتم بازی بالا برود و بازی تغییر کند در بازی قبلی گفتم که خوشحالم یک نیمکت قوی داریم که می‌تواند روند بازی را عوض کند.

وی گفت: شما بازی‌هایی از ما دیدید که بدون 5 بازیکن اصلی بازی کرده‌ایم ولی باز هم بازی را برده‌ایم و کمبودهایمان مشخص نشده است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که2 برد اخیر پرسپولیس مسئولیت شما را سنگین‌تر نمی‌کند؟ گفت: طبیعی است که سنگین‌تر شود. من به انتظار هواداران واقفم، لازم نیست که فشار بر من وارد شود، خودم به خودم فشار می‌آورم، همه تیم‌ها دوست دارند خوب بازی کنند و پیروز شوند، گفتم که این دربی است و هیچ دربی‌ در دنیا مقررات خاصی ندارد.

برانکو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اینکه با توجه به اهمیت بازی فردا چه چیز جالبی برای بازیکنان دارید؟ گفت: قبل از هرچیز باید بگویم که تمرین خاصی به دلیل کمبود فرصت نداشته‌ایم و طبیعی است که در 2 روز گذشته تمرین ریکاوری کرده ایم و حالا باید ببینیم چه می شود، جواب به سوال شما به تمرین امروز ربط دارد و باید ببینیم در نهایت چه می‌شود.

سرمربی پرسپولیس درباره نخستین دربی تهران پس از درگذشت هادی نوروزی گفت: موافقم با این حرف که به دلیل نبود نوروزی بازی خاص‌تر است در سه دربی اخیر هادی بازیکن کلیدی ما بود؛ همانطور که قبلا هم گفتم، این فقدانی که برای ما پیش آمد، به شکلی است که نمی‌توان کسی را جایگزین هادی کرد، خیلی زیباست که با این برد روح هادی هم با ما شادی کند.

 سرمربی استقلال تهران: درپی لقب جدید نیستم؛ امیدوارم بازی فردا پرگل باشد

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: برای برد در بازی فردا به میدان می‌رویم و دنبال لقب جدیدی نیستم فقط امیدوارم بازی پرگلی باشد.

پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از بازی مقابل پرسپولیس افزود: امیدوارم هر 2 تیم یک بازی خوب و در شان فوتبال ایران برگزار کنند.

او با بیان اینکه شهرآورد تهران یک بازی بین المللی است که همه ایرانیان در سراسر دنیا و حتی فیفا و ای اف سی به آن نظر دارند گفت: امیدوارم بازی زیبا باشد که تماشاگران از آن راضی باشند.

مظلومی ادامه داد: ترکیبی که به میدان می فرستیم برای پیروزی و حفظ صدر جدول است و با همه احترامی که برای پرسپولیس قائلم به دنبال کسب سه امتیاز مسابقه هستیم.

سرمربی استقلال درباره سومین قهر کرار مهاجم عراقی استقلال در 11 هفته مسابقات لیگ برتر گفت: همیشه تا جایی که می توانم از بازیکنانم چه ایرانی و چه خارجی حمایت می کنم اما هر بازیکنی که بخواهد در تیم بی نظمی کند با او برخورد می کنیم.

مظلومی ادامه داد: به علت ترک اردو، با کرار برخورد می شود اما مسایل مالی به ما ارتباطی ندارد، باید بازیکنان با همه جان و دل برای تیم تلاش کنند و حاشیه ایجاد نکنند.

او افزود: کرار به ما پیغام داده است که امروز به تمرین بیاید؟ البته الان در کنفرانس هستم و هنوز در این رابطه تصمیم نگرفتم.

مظلومی درباره برد هفته گذشته مقابل سپاهان و تاثیر آن در بازی فردا گفت: با بازیکنانم صحبت کردم و گفتم که بازی با سپاهان دیگر تمام شده است؛ الان توقع هواداران هم بالا رفته است و بازیکنان هم این را می دانند با اینکه بازی با پرسپولیس، شرایط متفاوت با بازی سپاهان دارد به بازیکنان گفته ام که برد مقابل سپاهان را فراموش کنند زیرا این بازی شرایط خاص خود را دارند.

او افزود: بازیکنان با همه توان به میدان می روند و پرسپولیس هم می‌آید که بازی را از ما ببرد، ما نباید اسیر جو مسابقه شویم؛ از نظر روحی تیم خود را آماده کرده ایم تا برنده شویم.

سرمربی استقلال گفت: این همه تماشاگر سختی می کشند و برای دیدن این بازی می آیند من هم دوست ندارم بازی صفر ـ صفر شود بلکه باید پرگل باشد تا تماشاگران از بازی لذت ببرند.

او درباره محرومان و مصدومان تیم استقلال افزود: خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم اما سختی کار من در اینجاست که 21 بازیکن در اردو داریم و باید سه نفر را از این بین خط بزنم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اینکه در این بازی آیا به دنبال لقب جدید برای خودش است گفت: به دنبال لقب نیستم؛ فقط به بردن فکر می کنیم و بردهای گذشته ما هم با همکاری همه کادر استقلال به دست آمده است.

او درباره اینکه در گذشته بازیکنان با تجربه سرنوشت دربی را رقم می زدند اما اکنون اغلب بازیکنان 2 تیم جوان هستند؛ افزود: به هرحال یکسری بازیکنان جوان و باتجربه در تیم حضور دارند و اینها می توانند زیبایی بازی را بیشتر کنند، تجربه بچه ها در کنار نیروی جوان سبب می شود که بازی زیبایی ببینیم.

مظلومی با بیان اینکه هیچگاه از دربی نترسیدم و سعی کردم این را به بازیکنان منتقل کنم ادامه داد: ترس در دربی مساوی با مرگ است، دوست دارم بازیکنان از دربی نترسند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در شکست 3 بر 2 استقلال برابر پرسپولیس بازیکنی به تیم شما خیانت کرد یا خیر، گفت: به گذشته بر نگردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار