پنجمین دوره انتخابات شهرداران مدارس صبح امروز در مدارس دخترانه و پسرانه طرح شهردار مدرسه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 27 October 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ برای پنجمین سال متوالی از سوی مدیریت آموزش شهروندی شهرداری و با هماهنگی معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق شهرداری انتخابات طرح شهردار مدرسه برگزار شد. در این انتخابات که امروز برگزار گردید با رای دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهردار مدرسه و معاونین وی انتخاب شدند.در مراسم انتخابات شهردار مدرسه که در مدرسه دخترانه 22 بهمن برگزار شد ، امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری ضمن تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم گفت: امسال سال پنجمی است که این طرح در شهر اهواز اجرا می شود و امسال 120 مدرسه این طرح را انجام می دهند.

پنجمین دوره انتخابات شهرداران مدارس در اهواز برگزار شد

وی در ادامه گفت: طرح شهردار مدرسه طرحي است كه با رای دانش آموزان، يك نفر به عنوان شهردار مدرسه انتخاب مي شود و معاونتهاي شهردار مدرسه نيز انتخاب مي شوند. اين طرح تنها در تهران و اهواز انجام مي گردد و با انجام آن از ظرفيت دانش آموزان که سفيران شهرداري هستند استفاده مي شود.

معاون شهردار اهواز افزود: علاوه بر اين طرح، طرح شهردار خانواده در مدارس ابتدايي و غنچه هاي شهر نيز در مهدهاي كودك برگزار مي شود و انشاا... امسال طرح شهریاران جوان را ويژه دبيرستانها برگزار خواهيم كرد.

پنجمین دوره انتخابات شهرداران مدارس در اهواز برگزار شد

آهن جان گفت: شما دانش آموزان اگر به ما كمك كنيد ما بهتر مي توانيم به كارهايمان برسيم. در اين طرح شهردار مدرسه مشكلات مدرسه و اطراف مدرسه را تا شعاع 500 متري بررسي كرده و به شهرداري اطلاع مي دهد تا اين مشكلات برطرف شود.

وي در پايان ضمن تشكر از آموزش و پرورش گفت: انشاا... با همكاري عزيزان شهري زيبا با شهرونداني با نشاط داشته باشيم.

علاسوند رئیس شورای شهر اهواز هم در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری انتخابات شهردار مدرسه گفت: ما باید از دوران دانش آموزی یاد بگیریم که چطور انتخاب اصلح داشته باشیم وافرادی را انتخاب کنیم که تعهد و تخصص داشته باشند و بتوانند پی گیر امورباشند.

وی افزود: امروز در شهر و استان ما نیاز است که از افراد متخصص و توانمند استفاده شود. این کار را شما از ابتدا تمرین کنید، از ابتدا یادبگیرید که کارگروهی انجام دهید و انشا ا... بتوانیم افرادی را که نیازمندی های مارا انجام می دهند توسط رای خودمان انتخاب کنیم.

پنجمین دوره انتخابات شهرداران مدارس در اهواز برگزار شد

خورشيدي عضو شوراي شهر اهواز نيز كه در اين مراسم حضور داشت ضمن تسليت به مناسبت ايام محرم و تشكر از آقاي آهن جان معاون فرهنگي شهرداري گفت: خوشحالم كه مي بينم خانم هاي بزرگواري كه در اين مدرسه درس مي خوانند و درس مي دهند در حال انجام طرح بزرگ شهردار مدرسه هستند.

هدف اين طرح معرفي كار شهرداري در شهر است و اميدوارم كه شما بتوانيد در آينده جاي كساني كه كارشان و فعاليتشان دارد تمام مي شود را پرکنید ،براي اين كار خودتان را آماده كنيد.

اين عضو شوراي شهر در ادامه گفت: اين مدرسه كه اكنون در آن هستيم اينگونه نبوده ولي با توكل به خدا و همكارانم در شوراي شهر و شهرداري اين مدرسه به اين شكل درآمد.

خورشيدي افزود: وظايف شهردار را بايد با 2 نگاه جهاني و شهري بنگريم. در نگاه جهاني كليد شهر به دست شهردار است و در نگاه شهري، شهرداري كارهاي بسياري را ازجمله اقدامات ترافيكي، فضاي سبز، زيبا سازي شهر و ... انجام مي دهد.

پنجمین دوره انتخابات شهرداران مدارس در اهواز برگزار شد

وي همچنين با بيان اينكه 10 هزار نفر انسان خدوم در شهرداري در حال فعاليت هستند گفت: با دستورالعمل هاي جديد شهردار مدرسه مي تواند با شهردار منطقه مكاتبه داشته باشد. همچنين همه شما دانش آموزان سفيراني هستيد كه بايد پيام ما را به دیگران برسانيد.

گفتنی است در این مراسم تعزیه ای از واقعه عاشورا با حضور تعدادی از هنرمندان اهوازی برگزار گردید.در ادامه این مراسم نیز کاندیداهای شهردار مدرسه به معرفی خود پرداختند و در پایان دانش آموزان به فرد منتخب خود رای دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار