سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتشار تصویر تک خوانی زن در مرحله آزمایش صدا و در پشت صحنه اپرای عاشورا اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 26 October 2015
حسین نوش آبادی در نشست خبری در خصوص اپرای عاشورا و تک خوانی زن در این برنامه هنری افزود: با وجود انتقادهایی که به اجرای اپرای عاشورا صورت گرفت اما می توانیم بگوییم اجرای این برنامه هنری برای تعظیم و بزرگداشت حرکتی برخاسته از اعتقادات دینی و جلوه هایی از فرهنگ عاشورا، کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.

نوش آبادی گفت: انتشار تصویر تک خوانی زن در مرحله آزمایش صدا و در پشت صحنه اپرای عاشورا اتفاق افتاده است که کسی از نمای نزدیک یک تصویر را با اهداف و انگیزه خاص صنفی و سیاسی گرفته است و این دلیلی بر زیر سؤال بردن این کار ارزشمند نیست.


وی گفت: در اپرای عاشورا سعی شده است با به کار گیری هنرمندان متعهد و متخصص ارکستر سمفونیک تهران و برگرفته از متون آیینی و کتاب‌های فرهنگ عاشورا، اپرایی ساخته شود که قابل ارائه هم برای داخل و هم کشورهای اسلامی باشد.


نوش آبادی افزود: اینکه عده ای بتوانند با یک ظرفیت فرهنگی و هنری جلوه هایی از عاشورا را در شکل نوین به تصویر بکشند جای تقدیر و تشکر دارد.


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر ضعفی هم در اجرا در مرحله اول هست باید دلسوزانه برطرف شود تا باعث رشد هنر دینی ما شود.


نوش آبادی افزود: من و وزیر در اجرا حضور یافتیم و از ابتدا تا انتهای برنامه شاهد اجرای برنامه بودیم که نه از تک خوانی خانم و نه از حاشیه هایی که مطرح می کردند خبری بود و در دیگر شب‌ها نیز هیچ ادعایی بر تک خوانی خانم یا رفتار نامتعارف یا پوشش نامناسب بین هنرمندان مشاهده نشده و کسی به ما گزارش نکرده است.

اپرای عاشورا تعزیه خوانی مدرن بود


وی گفت: اپرای عاشورا تعزیه خوانی مدرن بود که توانایی هنرمندان ما را برای تبیین فرهنگ عاشورا به تصویر کشاند.


نوش آبادی افزود: ما اعتقاد داریم هر اندیشه و اعتقادی در قالب هنر بیاید ماندگارتر می شود.

تک خوانی زن صورت نگرفته است


در این حین خبرنگاری خطاب به سخنگوی وزارت ارشاد گفت: من در شب اول اجرای اپرای عاشورا حضور داشتم و تک خوانی زن انجام شد که نو‌ش آبادی پاسخ داد : سابقه داشته که خانمی جمع‌خوانی کند، اما اینکه تک خوانی زن صورت بگیرد نه اینطور نیست.


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص همکاری این وزارتخانه با نیروی انتظامی برای برگزاری برنامه های هنری از جمله کنسرت ها افزود: ما در این خصوص از سال‌ها قبل نشست هایی با مسئولان ناجا برگزار کردیم و پیش نویس همکاری در قالب شیوه نامه نوشته شده است اما در چند مورد از مفاد این شیوه نامه اختلاف وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.

صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار